Női Tükör

Előző Következő

Vajon tényleg létezik férfi és női agy közt különbség, vagy csak a társadalmi-politikai-vallási nézetek hozzák létre ezt a dichotómiát?

  • 2021.03.03 Ha tavasz, akkor megújulás. Kezdd magaddal a rendrakást!

    Itt a tavasz, megújul a természet, és megújulunk mi is. Az évszakok változása nagy átalakulásokat hozhat saját magunk számára is, hiszen ilyenkor általában nyitottabbak vagyunk a komfortzónából való kilépésre, és igyekszünk tudatosabban formálni az életmódunkat befolyásoló döntéseinket. A nagy átalakulást és „nagytakarítást” minden esetben érdemes magunkkal kezdeni! Mutatjuk az első lépést, hogyan!

  • 2021.03.01 Menopauzás izzadás

    A klimax és a változó kor minden nő életében elérkezik, ez nem betegség, hanem egy állapot, amely nem kerülhető el. Sokan rettegnek a jellegzetes tünetektől, de felesleges előre aggódni, hiszen nem mindenki éli meg elviselhetetlennek.

  • 2021.03.01 A testsúly nem csak egy szám

    Az elhízás nemcsak esztétikai probléma, hanem egészségügyi kockázati tényező is. Szerte Európában májusban tartják az elhízás elleni napot, melynek során nemcsak a felesleges zsírtömeg okozta betegségekre hívják fel a figyelmet, hanem használható tanácsokat szeretnének adni a megelőzést illetően is. Dr. Gajdács Ágnes obezitológust kérdeztük erről a sokakat érintő témáról.

  • 2021.03.01 Ismerje fel a porckopás tüneteit!

    A porckopás, vagy arthrosis egy vagy több ízületet érintő, lassú folyamatú megbetegedés, melynek előterében az ízületi porc kopása áll. A leggyakoribb a térd- és a csípőízületek arthrosisa, de a kézízületek kopásos elváltozása sem ritka. Ez a betegség Magyarországon a felnőtt lakosság kb. 15-20 százalékát érinti.

  • 2021.02.26 Ideális testsúly egyenlő egészség

    Az ideális testsúly nem csupán esztétikai kérdés, hiszen az egészségünk szempontjából sem elhanyagolható, mekkora zsírréteg, túlsúly van rajtunk. Ám az sem mindegy, milyen módszerekkel érjük el, illetve tartjuk meg a kívánt formát. Az önsanyargatás sokszor nem marad következmények nélkül.

  • 2021.02.26 Lúgosítást segítő ételeink

    Sokan tudják, hogy bizonyos élelmiszerek mennyire károsak a szervezetnek, de még mindig azokat fogyasztják. Feldolgozott és génmódosított élelmiszer, gyorsételek, desszertek – folyamatosan mérgezzük a testünket, pedig ezek az ételek megváltoztatják a test pH-értékét. Az emberi szervezet jó esetben lúgos, de folyamatosan megyünk a természettel szemben és egyre inkább savasítjuk. A savas pH-érték kihatással van az immunrendszerre és a testet védtelenné teszi a betegségekkel szemben.

  • 2021.02.25 Cukor vagy édesítôszer?

    Egymást érik a kutatások és tanulmányok, amelyek a cukor egészségre gyakorolt káros hatását bizonygatják – majd ennek szöges ellentétét. Egyik nap a répacukor az ellenség, másnap a mesterséges édesítőszer. Sárga Diána dietetikust arra kértük, adjon tanácsot ebben a kérdében.

  • 2021.02.25 Miről árulkodik a vizelet?

    Egy ellenőrző laborvizsgálaton a vérvétel mellett általában vizeletmintát is kérnek, ami nem véletlen, hiszen sok mindenről árulkodhat szervezetünk működésével kapcsolatban. Bár a legtöbb eredmény megállapításához laboratóriumi körülmények szükségesek, van amit szabad szemmel is „kiolvashatunk” a vizeletből.

  • 2021.02.24 A túlsúlyos nőknél nagyobb a mellrák esélye

    A túlsúlyos nőknél nagyobb valószínűséggel diagnosztizálják a mell nagyobb daganatát egy svéd kutatás szerint Az eredményeket, amelyeket az Észak-amerikai Radiológiai Társaság éves konferenciáján mutatták be, a BBC hírportálja ismertette.

  • 2021.02.24 Csodaszer a krónikus megbetegedések ellen

    Hatásos magas vérnyomás ellen a mozgás, mert a vénák és erek is tréningeznek: kitágulnak-összehúzódnak. A szívizom a rendszeres fizikai aktivitás hatására megerősödik, nő a szív teljesítőképessége. Napi 30 perc mozgás bizonyítottan segít a magas vérnyomás kezelésében, így csökken a stroke és szívinfarktus kialakulásának esélye. A csontritkulás megelőzésének leghatékonyabb módja is ez, de a gyomor- és bélrendszeri panaszokra, emésztésre szintén előnyös hatást gyakorol. Testsúlycsökkentő hatása miatt a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának megelőzésében óriási a szerepe.