Hirdetés
Megcáfoljuk a diétamítoszokat

Megcáfoljuk a diétamítoszokat

A light termékek segítenek a fogyásban, este 6 után nem szabad enni, és ha egyáltalán nem eszem, akkor lefogyok? Górcső alá vettük a táplálkozással kapcsolatos mítoszokat.

Hirdetés
Hirdetés

1. mítosz

A szénhidrát hizlal

Ez nem teljesen igaz. A szénhidrátokból – például a kenyér vagy a rizs – nyeri szervezetünk az energiát. Akkor hizlal, ha a szükségesnél többet eszünk belőle, mert testünk elraktározza a felesleget. A teljes kiőrlésű gabonafélékkel járunk a legjobban, mert lassú felszívódásukkal sokáig ellátnak erővel.

 

Megcáfoljuk a diétamítoszokat

 

2. mítosz

A zsíros ételtől kövér leszek

Ez a kijelentés sem teljesen igaz. Zsírokra ugyanúgy szükségünk van, mint szénhidrátokra, immunrendszerünk egészségéért felelősek. Lehetőleg jó zsírokból (pl. halakban) kellene napi 60-80 grammot fogyasztani, ekkora bevitel mellett fogyni is lehet.

 

3. mítosz

A fehérjedús táplálkozás jó az alaknak

Ez a mítosz sem igaz így teljesen. A fehérjedús táplálkozás fokozza a zsírégetést, ezért rövid távon hasznos lehet. Hosszú távon azonban az egyoldalú táplálkozás nagyon egészségtelen.

 

4. mítosz

Ha nem eszem, nem hízom

Ez szerencsére nem igaz. Ha a test kevesebb tápanyagot kap, kevesebb energiát használ fel. A következmény az izomtömeg csökkenése lesz, de a zsírból nem fogy semmi. Ha valaki teljesen megvonja magától a táplálékot, könnyen hiánybetegség alakulhat ki.

 

5. mítosz

A light termékek segítenek a fogyásban

Ez nem feltétlenül igaz. A light termékekben kevesebb a zsír, ezért kevésbé lakunk jól tőlük, könnyen előfordulhat, hogy többet kell ennünk, hogy jóllakjunk. Közben olyan édesítőszerek lehetnek benne, amelyek miatt leesik a vércukorszint, ami miatt fokozottabban kívánjuk majd az édességet.

 

6. mítosz

Este 6 után nem szabad enni

Fontos tudnunk, hogy mennyi kalóriát fogyasztottunk el este 6-ig. Ha nem lépjük túl az ideális mennyiséget (kb. 1800-2500 kalória, életmódtól függően), akkor nyugodtan ehetünk 6 után is. Közvetlenül lefekvés előtt viszont már nem jó étkezni, mert alvászavart okozhat.

 

7. mítosz

Csak diétákkal lehet fogyókúrázni

Rövid távon igaz lehet, a problémát a jojó effektus jelenti. A diéta helyett jobb lenne egy hosszú távon is működő életmód- és étkezésváltás, amiben nem kell szenvedni, nem kell lemondani semmiről.

 

8. mítosz

A vitaminkészítmények jók a gyümölcs helyett

Aki kiegyensúlyozottan táplálkozik, annak nincs szüksége vitaminkészítményre. A zöldségek és gyümölcsök valódi vitaminbombák, mindenképpen érdemes fogyasztani őket, hogy megelőzzük a betegségeket.

 

9. mítosz

Rossz géneket örököltem

Ebben az állításban (sajnos) van igazság. Vannak, akik gyorsabban emésztenek, vannak, akik lassabban, a tápanyagok felszívódása is egyénenként különböző. Aki fogyni nem tud, irigyli a vékonyakat, aki azonban hízni nem tud, mindent megadna néhány plusz kilóért.

 

10. mítosz

Aki reggelizik, egész nap eszik

Egy kutatás szerint azok az emberek, akik rendszeresen reggeliznek, vékonyabbak, mint azok, akik nem. Aki egy tápláló reggelivel kezdi a napot, nem eszik annyit ebédre, és nem kell megküzdenie a farkaséhséggel.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend