Aktuális

Aktuális

Sport

Soha többé nátha és megfázás?

Amerikai tudósok úgy vélik, megtalálták a nátha és megfázás neveken ismert betegség ellenszerét, sőt a mögöttük álló vírusnak a rokonait ...

Sport

Ez a betegség csap le ránk az ősszel

A hosszú, meleg nyár után beköszöntött az ősz. A változás nem csak az időjárásban mutatkozik meg: sok embert igen érzékenyen érint. Ebben ...

Hirdetés
  • Foltok a bőrön komoly betegségre is utalhatnak

    Az ITP jellemző tünetei mind a vérzékenységgel függenek össze: ezért ekkor gyakran jelennek meg apró, pontszerű bevérzések a bőrön, nehezen csillapíthatóak lesznek a vérzések, a bőrön kék foltok tűnnek fel különösebb trauma nélkül, továbbá előfordulhat még orr/ínyvérzés, valamint véres vizelés is.

  • Az idegeken múlhat az időskori izomgyengülés

    Az öregedéssel a lábizmok gyengébbek lesznek, veszítenek tömegükből, ezért végül a mindennapi mozdulatok - a lépcső megmászása vagy a fotelből felállás - is nehézséget okozhat. Ugyan szinte mindenkivel megtörténik, az okait mégsem ismerték teljesen.Fiatal felnőttként az emberi gerincvelőben 60-70 ezer ideg irányítja a láb izmait - mondta el a BBC-nek Jamie McPhee, a Manchesteri Metropolitan Egyetem professzora.

  • 5 hiba a pajzsmirigy hormonpótlás során

    A pajzsmirigy gyógyszereket a legjobb reggel, üres gyomorra bevenni, ezért vannak, akik a reggelijükhöz, illetve a kávéjukhoz veszik be. Pedig ez nagy hiba, hiszen ekkor csökken a szer felszívódása, így az nem is tudja kifejteni a hatását. Erre sokszor csak akkor jönnek rá, amikor a kezelés ellenére sem mutat kielégítő javulást a beteg állapota- sem a közérzete, sem a hormonszintjei nem lesznek lényegesen jobbak. Az orvosok azt tanácsolják, hogy a reggeli előtt minimum fél órával, a kávé előtt pedig legalább egy órával vegye be a készítményt, méghozzá lehetőleg vízzel!

  • 5 fontos tudnivaló a D-vitamin hiányról

    Vitamin vagy hormon? A D-vitaminról az utóbbi évek kutatásai során egyértelműen bebizonyosodott, hogy a csontok épségének megőrzésén kívül számos egyéb funkciót is ellát a szervezetben. Egyfajta hormonszerű anyagként működve szerepet játszik például az immunrendszer egészséges működésében is.

  • Mire figyeljünk a húsvéti édesség vásárlásnál?

    Döbbenetes mennyiségű cukrot fogyasztanak a gyerekek a húsvéti ünnepek alatt. Egyes becslések szerint egy hétre elegendő kalóriamennyiséget és 1kg cukrot is megesznek csokinyulak és tojások formájában, és többnyire a teljes ajándékba kapott édesség készlet el is fogy a tavaszi szünet végére. Rajcsik Enikő, a Budai Allergiaközpont dietetikusának segítségével annak jártunk utána, mire figyeljünk, ha ételallergiás gyermek részére vásárolunk, milyen és mennyi édességet egyenek a gyerekek az ünnep alatt?

  • Így vásároljunk pulykasonkát húsvétra!

    A húsvéti sonka válogatásakor egyre több magyar család keresgél a pulykából készült variációk között. Gyakran a nehéz sertéstermékek mellé tálalják fel az ünnepi asztalon a könnyebb ízek és omlósabb állag okán, amelyek miatt sok gyerek is szívesebben fogyasztja ezt. Legtöbben az alacsonyabb kalóriák és a gyorsabb emésztés miatt döntenek a pulykasonka mellett.

  • Hamarosan kezdődik a kullancsszezon

    A kullancsok többféle betegséget okozhatnak, ilyen például a vírusos agyvelőgyulladás és a Lyme-kór. A szakember azt mondta, agyvelőgyulladással ritkábban fertőzöttek az állatok, de a Lyme-kór szinte minden második kullancsban benne van.

  • Ismeri a magas vérnyomás fokozatait?

    Az új protokoll szerint már a 130/80-as vérnyomás is magasnak számít majd, szemben a világ többi részén még mindig érvényben lévő 140/90-es értékkel. A változtatás célja, hogy a még nem kirívóan magas vérnyomású, de már veszélyeztetett betegeket figyelmeztessék az orvosok a magas vérnyomás veszélyeire, és még azelőtt életmód változtatásra buzdítsák őket, hogy gyógyszeres kezelésre szorulnának.

  • A kutyák jutalomérzékenysége

    Napjainkban igen népszerűek és elterjedtek a "pozitív" kutyakiképzési módszerek, amikor a trénerek valamilyen tárgyi jutalmat is használnak az elismerés eszközeként, ami általában élelem vagy valamilyen játék.

  • Miért vagyok mindig fáradt?

    Számos kutatás bizonyította már, hogy a mozgásszegénység nem növeli, hanem csökkenti az energiaszintet. A szakmai ajánlások szerint heti 150 perc közepes intenzitású kardiomozgásnak és 2x20-30 perc izomfejlesztő mozgásnak van optimális egészségvédő hatása. Fontos szabály még, hogy két kardioedzés között nem telhet el 72 óránál több, egy alkalom pedig nem lehet 30 percnél rövidebb. Természetesen hosszú évek tétlensége után ennél rövidebb, kevésbé intenzív edzésekkel is lehet kezdeni, de a cél az, hogy a mozgással csökkentsük a krónikus fáradtságot és a lehető legnagyobb egészségnyereségre tegyünk szert.