Kozmetikai termékek gyógyhatását reklámozták

Kozmetikai termékek gyógyhatását reklámozták

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Max-Immun Kft.-vel szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozás megalapozatlanul tulajdonít egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatást a proinzulin C-peptidet tartalmazó termékeinek, így megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

2020.05.28

A vállalkozás 2018 novemberétől a termékek népszerűsítése során egészségre vonatkozó állításokat tesz közzé (mint például "gyorsabban jár az agya", "javult a reakcióideje"), ezek a fogyasztókat olyan döntés meghozatalára késztethetik, amit egyébként nem hoztak volna meg.

A reklámokban a Max-Immun Kft. olyan képi- és vizuális megjelenítést is alkalmaz, amely azt is sugallhatja, hogy a C-peptid alkalmas az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei, valamint a COVID-19 vírusos megbetegedés gyógyítására.

Kozmetikai termékek gyógyhatását reklámozták

A versenyhivatal szerint valószínűsíthető, hogy a vállalkozás megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény egyes rendelkezéseit.

A hivatal ugyanakkor felhívta a figyelmet arra: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, ez indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Kapcsolódó írások
Kérdezzen szakértőnktől
Kapcsolódó gyógynövények
Kapcsolódó betegségek
Pirula Trend