Mit kívánsz? Elmondjuk, mit jelent!

Mit kívánsz? Elmondjuk, mit jelent!

Ez a cikk több mint 200 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem csak a terhesek kívánósak, hanem mindenki. Amikor éhesek vagyunk, akkor is meg tudjuk mondani, hogy most épp mit ennénk. Ez akkor jelzés értékű, ha sokáig és rendkívüli módon vágyunk valamilyen ételre.

Csokoládé

A csokiban sok a magnézium, így ha eszeveszetten kívánjuk, akkor lehet, hogy ez a fontos ásványi anyag hiányzik a szervezetünkből. Még valószínűbb, hogy így van, ha a menstruációs ciklus második felében jelentkezik a kívánás, mert ilyenkor csökken a magnézium szintje. De a túlzott alkohol-, tea-, kávé- és szánsavas üdítő fogyasztás is okozhatja az ásvány hiányát.

Ha mindenképp csoki kell, akkor válaszd a legalább 75 százalékok kakótartalmú változatokat, mert egészségesek. A mogyoróban még több magnézium van, mint a csokiban, de a zöld leves zöldségek, a barnarizs, a teljes kiőrlésű kenyér és a tökmag is magas magnéziumtartalmú.

Édesség

Krómiumhiányról lehet szó, ha édességre vágysz. Ez az ásvány az inzulinnal dolgozik össze, hogy segítse a glükóz szállítását a vérből a sejtekbe.

Mit kívánsz? Elmondjuk, mit jelent!

A cukorral csak rosszabbat teszel, úgyhogy inkább egyél májat, vesét, marhahúst, csirkét, répát, krumplit, brokkolit, spárgát, teljes kiőrlésű gabonát vagy tojást. Ezek ugyanis magas krómiumtartalmúak.

Hús

A húsétel utáni olthatatlan vágy vas vagy cink hiányra utalhat. Ezek nélkül az ásványok nélkül bizony könnyen ágynak eshetünk.

Kétség kívül a vörös hús a legjobb a pótlásra, de a kagyló, a lencse, a spenót, a tökmag, a sajt és a teljeskiőrlésű kenyér is megteszi a hatását.

Sajt

Valószínűleg kálciumhiányod van, ha sajtra vágysz. A kálcium az egyik legfontosabb ásványi anyag az emebri szervezet számára, mert nem csak a fogakat és csontokat erősíti, de az ideg- és izomműködésben is jelentős szerepe van.

Edd azt a sajtot, ha kívánod, de ihatsz tejet is vagy joghurtot. Magas kálciumtartalmú még a tonhal, a szardínia, a brokkoli és a mandula is. De ne feledd, hogy a kálcium felszívódásához D-vitaminra is szükséged van, amit a napfény biztosít a legjobban.

Szénhidrát

Kevés a triptofán, ha vágyod a szénhidrátot. És ez azért baj, mert rossz lesz a hangulatod, a ideges leszel, és az alvással is gondjaid lesznek, ha így marad.

A fehérjefogyasztás segíthet, ha nem akarsz annyi szénhidrátot enni. Sok triptofánt tartalmaz a pulykahús, a tej, a tojás, a kesudió, a mogyoró, a túró és a banán.

Kapcsolódó írások
Kérdezzen szakértőnktől
Kapcsolódó gyógynövények
Kapcsolódó betegségek