Hirdetés
Apró örömök a boldogságért

Apró örömök a boldogságért

A boldogság tanulható és tanulandó létállapot – vallja Bagdi Bella életmódfejlesztő tréner, aki életcéljául tűzte ki, hogy mások boldogságát elősegítse és szebbé tegye a mindennapokat. Boldogságprogramja 10 hónap alatt átformálja a gondolkodásmódot és életszemléletet, hogy végül teljesen egyszerűen azt mondhassuk: „Imádom az életem!”

A Boldogságprogram leckéinek fontos alappillérei közé tartozik az apró örömök tudatos megélése, melynek része a nosztalgikus élmények felidézése, az érzékek világának felfedezése és a pillanatok teljes átélése is. Az egyik definíció szerint a boldogság „pozitív érzelmekkel jellemezhető mentális állapot, amely a megelégedettségtől az egészen intenzív örömérzésig terjedhet.” Mit jelent ez a mindennapokban?

Az áhított állapot eléréséhez a legfontosabb felismernünk, hogy saját boldogságunkért önmagunk tudunk a legtöbbet tenni. Gondolkodásmódunkat tudatosan átformálva a legapróbb dolgok, pillanatok is örömmel tölthetnek el minket. A saját magunkra szánt idő, önvizsgálat és önszeretet nélkül ugyanis mások sem fogják tudni előidézni a boldogságot. Mit jelent ez? Először önmagunkkal kell teljesen kibékülnünk, amihez a legjobb, ha az ismert tükörtechnikát alkalmazzuk, amit Louise L. Hay amerikai írónő, számos önsegítő könyv szerzője ajánl nekünk. Lényege, hogy naponta álljunk a tükör elé, nézzünk szembe önmagunkkal, és hangosan mondjuk ki: „szeretlek!”

Apró örömök a boldogságért

Sokunkra jellemző, hogy miközben arról győzködjük magunkat, a holnap jobb lesz, nem éljük meg a jelenben kínálkozó pillanatokat.

„A boldogság egyik legfontosabb összetevője az a képesség, hogy élvezni tudjuk életünk pozitív élményeit, és ezt nem tudjuk máskor, csakis a jelenben” - kezdte Bagdi Bella, az országos Boldogságprogram megálmodója. „Sonja Lyubomirsky, Los Angeles-i boldogságkutató tanulmányában olvasva egy vizsgálat során a kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy ha az emberek szokásukká teszik a pillanat élvezetét, az milyen mértékű kézzelfogható hasznot hozhat. Az egyik vizsgálatsorozatban arra kérték a depressziós résztvevőket, hogy naponta néhány percen át élvezzenek valami olyan dolgot, amit máskor csak sietősen végeznek el: pl. egy étkezést, a zuhanyozást, a bevásárlást.  A vizsgálatból egyértelműen kiderült, hogy jelentősen nagyobb boldogságfokozódást és depressziócsökkenést mutattak azok a résztvevők, akik betartották az útmutatást”- tette hozzá az életmódfejlesztő tréner.

Már egy, tudatosan boldogan eltöltött nap is rengeteget tesz lelki jóllétünkért és testi egészségünkért. Tartsuk be a következő tíz, apró szabályt és egész lényünk átalakul:

  1. Végezz kevesebb feladatot!
  2. Legyél jelen!
  3. Kapcsold ki a mobilod!
  4. Fókuszálj az emberekre!
  5. Tiszteld a természetet!
  6. Egyél lassabban!
  7. Vezess lassabban!
  8. Találj mindenben örömet!
  9. Egyszerre csak egy feladatra összpontosíts!
  10. Lélegezz!

Még több boldogságtipp itt!

Kapcsolódó írások
Kérdezzen szakértőnktől
Kapcsolódó gyógynövények
Kapcsolódó betegségek
Pirula Trend