A legjobb és a legrosszabb alvópozíciók – Neked mi való?

A legjobb és a legrosszabb alvópozíciók – Neked mi való?

Ez a cikk több mint 200 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mindenkinek van kedvenc, bejáratott alvópozíciója. De biztos az a legmegfelelőbb számunkra?

Egy 2012-es felmérés szerint az amerikaiak 74 százaléka alszik az oldalán fekve, 16 százalékuk a hasán, 10 százalékuk pedig a hátán piheni ki a napi fáradalmakat.

A legjobb és a legrosszabb alvópozíciók – Neked mi való?

Minden pozíciónak megvan az előnye és a hátránya.

A háton alvás súlyosbítja a horkolást, viszont kevésbé ráncosodunk, ha ilyen pozícióban alszunk, és a mellünk is lassabban ereszkedik meg. A refluxosoknak pedig kifejezetten a háton alvást ajánljuk, ráadásul úgy, hogy a felsőtest kissé meg legyen emelve, így a gyomorsav fizikailag nem tud felfolyni a torkon.

Az oldalon fekvés okozhat váll- és csípőfájdalmat, ráadásul a szépségünknek is árt, mert erősíti a ráncok kialakulását és a mell megereszkedését. Cserébe enyhíti a horkolást, és javítja a keringést, ami a terhes kismamák esetében kifejezetten fontos.

A hason fekvés szintén nem tesz jót, ha a ráncokról és a mellekről van szó, de teljesen megszüntetheti a fránya horkolást.

Kapcsolódó írások
Kérdezzen szakértőnktől
Kapcsolódó gyógynövények
Kapcsolódó betegségek