Stressz és szorongás: mit tegyek, hogy elviselhetővé tegyem? (x)

Stressz és szorongás: mit tegyek, hogy elviselhetővé tegyem? (x)

Pénzügyi nehézségek, munkahelyi problémák, betegségek, időhiány, párkapcsolati problémák, világban történt események – folyamatosan érnek bennünket stresszt és szorongást kiváltó ingerek. Mentális egészségünk megőrzése érdekében elengedhetetlen, hogy megtanuljuk kezelni ezeket a helyzeteket.

2024.01.13

Prioritások és határhúzás

A ránk nehezedő számos feladat miatt a prioritások kitűzése a legfontosabb lépés, amit megtehetünk önmagunkért. Határozzuk meg feladataink fontosságát és azokra koncentráljunk, amelyek a legnagyobb hatással bírnak életünkre az adott pillanatban, hagyjunk kellő időt elvégzésükre.

Tanuljuk meg meghúzni a határokat, mind munkánkban, mind magánéletünkben. Segíthet mentális kimerültségünk csökkentésében, ha egyértelműen jelezzük, mi az, amit még elbírunk, és mi az, amit már nem. Ha sikerül elérnünk, hogy környezetünk, családunk, kollégáink, feletteseink tiszteletben tartsák határainkat, idővel kevesebb konfliktus és stresszforrás fog felmerülni az életünkben.

Szintén vizsgáljuk meg alaposan a bennünket érő stresszhelyzetek forrását. Ha folyamatos figyelemmel kísérjük, mi okozza a ránk nehezedő nyomás jelentős részét, könnyebben tudjuk kezelni a helyzetet. Előfordulhat, hogy a monitorozás eredményeként felismerjük, egyértelműen munkahelyünk okozza a legtöbb stresszt életünkben. Ha nem látunk esélyt a változásra, ne habozzunk tájékozódni a szakterületünkön vagy lakóhelyünk környékén elérhető nyitott pozíciókat illetően. Akár egyes városokra szűrve is kereshetünk a Profession oldalán, például a pécsi állásokat illetően.

Stressz és szorongás: mit tegyek, hogy elviselhetővé tegyem? (x)

Stresszhelyzetek forrásai

Életünkben számos stresszforrással találkozhatunk, ezek lehetnek személyes, társadalmi, egészségügyi vagy életmódbeli helyzetből következők. Talán az egyik leggyakoribb forrás a családi, baráti, munkahelyi kapcsolatokban jelentkező konfliktusok, problémák, veszteségek kezelése. Szintén jellemző oka lehet szorongásunknak, ha pénzügyi nehézségekkel küzdünk, adósságaink vannak, esetleg munkahelyünk elvesztése miatt pénzügyileg bizonytalanná vált helyzetünk.

Komoly szorongás forrása lehet, ha saját vagy szeretteink egészségügyi problémáival kell megküzdenünk, legyen az váratlan betegség vagy hosszú távú probléma. Az állandó időhiány, a túl sok feladat szintén komoly mentális terhet jelenthet a mindennapokban. Munkahelyünkön is számos problémával kell szembenéznünk, legyen az nem megfelelő kommunikáció, inkompetens vezetőség vagy munkatársak, szervezetlen munkakiosztás, szakmai előrehaladásunk és vágyott céljaink elérésének nyomása. Ha úgy érezzük, munkahelyünk a legjelentősebb stresszforrás életünkben, járjunk nyitott szemmel és tájékozódjunk folyamatosan a számunka elérhető új lehetőségekről. A Profession oldalán akár a miskolci állásokra szűrve is böngészhetünk a nyitott pozíciók között.

Mindenki más, mindenki egyedi

Fontos megértenünk, hogy mindenki más, mindenki egyedi, így a stresszt okozó tényezők és kezelésükre tett módszereink hatékonysága is különböző lehet. Az élet különböző területein fellépő stresszforrásokat érdemes felismerni és kezelni, hogy a folyamatos szorongás ne okozzon hosszú távon egészségügyi problémákat. Bátran forduljunk szakemberhez, terapeutához, ha úgy érezzük, külső segítségre van szükségünk.

Kapcsolódó írások
Kérdezzen szakértőnktől
Kapcsolódó gyógynövények
Kapcsolódó betegségek