Hirdetés
Így készüljünk fel az idei síelésre!

Így készüljünk fel az idei síelésre!

A síelés az egyik legveszélyesebb sport. A gyors mozgás nagy lendülettel jár, az egyensúlyvesztést pedig a szervezet reflexesen igyekszik korrigálni, a hirtelen ébredő különböző irányú erőknek az esetleg bemelegítés, lazítás nélkül igénybe vett váz- és izomrendszer már nem tud ellenállni és megsérül. A bemelegítést nem érdemes megspórolni! Akik megfogadják ezt a figyelmeztetést, azoknak szól összeállításunk.

Hirdetés
Hirdetés

Állóképesség

Fogjuk meg a bal lábfejünket a jobb kezünkkel, majd cseréljünk: fogjuk bal kezünkbe a jobb lábfejünket.

Így készüljünk fel az idei síelésre!

Ismételgessük a gyakorlatot úgy, hogy ez a "cserebere" viszonylag lazán, de mégis gyorsan történjen. 5-10 percig folytassuk a sort.

Kitartás

Azoknak, akik kondíciójukat erősítenék, ugyanakkor tipikus símozdulatokat is szeretnének gyakorolni, ajánlott ez az ugrálós gyakorlat: szökdécseljünk kissé balra-jobbra úgy, hogy a lábfejeink párhuzamosan egymás mellett maradjanak, a karunkat pedig mindig lendítsük az ellenkező oldalra. Úgy válasszuk meg a sebességet, hogy 5 percig bírjuk folytatni a gyakorlatot.

Koordináció

Mozdulataink koordinálása nagyon fontos a sípályán. Álljunk kis terpeszben, majd testsúlyunkat helyezzük a jobb lábunkra. Emeljük fel a bal lábunkat, és rajzoljunk vele nyolcasokat a levegőbe. Később csukjuk be a szemünket, és úgy folytassuk a gyakorlatot 10 másodpercig. Cseréljünk lábat.

Lendület

Álljunk csípőszéles terpeszben. Lendítsük előre mindkét karunkat, miközben hátralépünk a jobb lábunkkal. Térjünk vissza a kiinduló pozícióba, majd ismételjük meg a gyakorlatot váltott lábbal. Folytassuk a cserét gyors ütemben.

Erősítés

Síelés közben a lábunkat éri a legnagyobb megterhelés. A guggolás jó erősítő gyakorlat. Álljunk csípőszéles terpeszbe, a karunkat nyújtsuk egyenesen előre, és kulcsoljuk össze az ujjainkat. Guggoljunk kissé le, és rugózzunk fel és le. Testsúlyunkat felváltva, lassan helyezzük egyik, majd másik lábunkra.

Extra:

Házi patika síeléshez

Mielőtt sítúrára indulunk, pakoljunk össze egy kis házi patikát, amit magunkkal viszünk. Legyen benne:

  • kötszer

  • sebkezelő szer

  • fájdalomcsillapító

  • gyulladáscsökkentő kenőcs vagy gél

  • izomlazító krém

  • zsíros arckrém, amely véd a hideg ellen.

  • fényvédő krém az arcra

  • fényvédő faktorral is rendelkező ajakír

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend