Hirdetés
Így aludj nyugodtan akkor is, ha megfáztál!

Így aludj nyugodtan akkor is, ha megfáztál!

Az alvás alapvető emberi szükséglet, amely amellett, hogy hatással van agyunk működésére és hangulatunkra, fizikai jóllétünket is befolyásolja. Náthás, vagy influenzás megbetegedés esetén különösen nagy szerepet kap a megfelelő időtartamú és kellően pihentető alvás, amelyet azonban a zavaró tünetek sokszor megnehezítenek, ellehetetlenítenek.

Hirdetés
Hirdetés

Influenzával és náthával kapcsolatos tapasztalatokról készített kutatást 2013-ban a Wick Pharma GmbH. A 15 országot és közel 16.000 főt bevonó felmérés eredményeként többek között arra is fény derült, hogy melyek az alvást leginkább befolyásoló tényezők nátha esetén.

Így aludj nyugodtan akkor is, ha megfáztál!

Az elegendő alvás hossza mindenkinél más, de az optimális mennyiség általában hat és nyolc óra közé tehető. A felmérésből kiderült, hogy a magyarok több mint fele, 51,7% nem alszik kielégítően, amikor beteg. Átlagosan háromszor is felkelünk egy éjszaka alatt, ami nagyban rontja közérzetünket. A megfázás és influenza hatásait vizsgáló felmérés arra is rávilágított, hogy a magyaroknak legtöbbször az orrfolyás (83%), a köhögés (77%) és az orrdugulás (68%) nehezíti meg az éjszakáit.

Mivel a zavaró panaszok ellenére az élet nem áll meg és az emberek többsége elmegy dolgozni, az éjszakai alvás minősége még fontosabb szerepet kap. A kialvatlanság ugyanis befolyásolhatja a memóriát és a koncentrációt, kapcsolatba hozható a hízással, és a hangulatunkra is rányomja bélyegét. Éppen ezért fontos, hogy ha már a náthát és influenzát nem tudjuk elkerülni, legalább próbáljunk meg mindent megtenni annak érdekében, hogy éjszakai pihenésünk zavartalan legyen.

Jó megoldás lehet például, ha lefekvés előtt kitisztítjuk az orrjáratokat. Erre az egyszerű inhalálás is alkalmas, de időnként egy nyálkahártyát lohasztó spray is hatalmas segítséget nyújthat.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend