Hirdetés
Hogyan marad anya egészséges, ha beteg a gyerek?

Hogyan marad anya egészséges, ha beteg a gyerek?

A gyerekek a téli időszakban sokszor náthásak, folyik az orruk, vírusokat hoznak haza az iskolából. Utánanéztünk, vajon hatásosak-e a legismertebb módszerek, amelyekkel a szülők védekeznek a betegségek ellen.

Hirdetés
Hirdetés

Vitamindús táplálkozás
A betegségek ellen sajnos nem védenek a vitamintabletták és táplálékkiegészítők, valójában a pluszban adagolt C-vitamin is akkor hatásos, ha valaki extrém körülményeknek van kitéve. Természetesen a vitaminok áldásos hatásait nem szeretnénk vitatni, kutatások igazolják, ha kivédeni nem is tudják a megfázásos betegséget, hosszát lerövidíthetik. Akik C-vitamint és cinket szednek, bizonyítottan gyorsabban gyógyulnak. A szelén a test védekező mechanizmusát erősíti. A legjobb, ha természetes formában vesszük magunkhoz a vitaminokat és nyomelemeket, C-vitaminból sok van a paprikában, a kiviben, szelén a tojásban és a dióban. A kiegyensúlyozott táplálkozás gondoskodik az erős immunrendszerről, így védhet a betegségek ellen.

Hogyan marad anya egészséges, ha beteg a gyerek?


Szauna
Izzadni, aztán beugrani a hideg vízbe – ez a módszer valóban erősíti a szervezet védekező képességét. A nagyon szélsőséges hőmérsékleti értékek a test hőszabályzó képességét edzik, az erek kitágulnak, majd összeszűkülnek a hideg-meleg hatására. A bőr és a nyálkahártyák vérrel jól ellátottak lesznek, így a kórokozók nehezebben támadják meg őket. A szauna és az ellenállóképesség közötti kapcsolatot már kutatásokkal is bizonyították, érdemes használni a módszert. Ha valaki nem szereti a szaunát, otthoni hideg-meleg váltózuhannyal is hasonló hatást érhet el.

Mozgás
A rendszeres sport csodaszer, ez a betegségek elleni védekezésre is igaz. A mozgás erősíti az immunrendszert, főként a hosszan tartó, pulzust lassan emelő mozgás. Hetente 3-szor érdemes kocogni, kerékpározni vagy úszni fél órát, így biztosan nehezebb dolguk lesz a kórokozóknak. A megerőltetés azonban kimeríti a szervezetet, fogékonyabbá válik a betegségekkel szemben, ezért a kimerítő edzéseket ebben az időszakban érdemes kerülni.

Gyakori kézmosás
A vírusok és baktériumok kb. 90 százalékát a kezünkkel szedjük össze, például akkor, amikor megfogunk egy kilincset. Ezzel a kézzel aztán az arcunkhoz nyúlunk, megvakarjuk az orrunkat, és már össze is szedtük a betegséget. Naponta legalább ötször kellene kezet mosnunk, szappannal, langyos vízzel, 20 másodpercen keresztül, az ujjaink között is, így a felére csökkenthetnénk a megbetegedés esélyét.

Fény és levegő
A fény és a friss levegő pozitívan befolyásolja hangulatunkat, így hormonháztartásunk jobban működik, immunrendszerünk is ellenállóbb lesz. Télen azonban kevesebb a fény, így előfordulhat, hogy még napi félórányi sétával sem tudunk az elégséges D-vitamin-mennyiségről gondoskodni. A téli hónapokban az ajánlások szerint D-vitamin-készítményt kell szedni, ez nem csak a betegségektől véd meg, de a csontjainknak is jót tesz.

Meleg öltözék
Kutatások ugyan nem mutatnak összefüggést a meleg lábbeli, a sapka és a betegségekkel szembeni védekezés között, a tapasztalatok mégis azt mutatják, hogy kevésbé lesz beteg az, aki meleg cipőt és fejfedőt hord hideg időben. A sál és a sapka azért is fontos, mert a lefagyott testrészekbe lassabban áramlik a vér, így nehezebben birkózik meg a kórokozókkal, így könnyebben alakul ki nátha, fülgyulladás.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend