Hirdetés
Apró változásokkal az életmódváltásért

Apró változásokkal az életmódváltásért

Az egészségesebb táplálkozás, a fogyás és a több testmozgás a leggyakoribb újévi fogadalmak között szerepel, éppen ezért érdemes kész tervvel nekikezdeni az áhított változtatásnak – mondja a szakértő.

2014.01.06
Hirdetés
Hirdetés
Kelly Hogan, a New York-i Mount Sinai Kórház dietetikusa szerint nehézségekbe ütközhetnek azok, akik egészségesebben szeretnének táplálkozni, hiszen azt sem tudják, mi az első lépés. A jól kigondolt apróbb változtatások végrehajtásával azonban elérhetővé válik a cél. Néhány ezek közül:

  • A bő olajban sült húst és halat érdemes kevés olajban vagy más módon elkészített változatra cserélni, s abból is csak hetente két-három alkalommal enni.
  • Hétköznaponként napi öt adag zöldség és gyümölcs fogyasztása javasolt.
  • Ételrendelés helyett célszerű otthon elkészíteni a fogásokat.


Hogan szerint nem kell teljesen lemondani a desszertekről, ám a napi szintű nassolás helyett inkább heti egyet vagy kettőt iktassunk be. Ezzel kielégíthető az édességigény, aminek figyelmen kívül hagyása esetén sajnos erősödhet a sóvárgás.

Apró változásokkal az életmódváltásért

Az edzések rendszeresítésének érdekében hatékony lehet egy baráttal való együttműködés, akinek hasonló céljai vannak. Egymás támogatásával ugyanis könnyebben átvészelhetőek a mélypontok, és megvalósulhat a közös motiváció. A szakértő ajánlása alapján a napi félórás testmozgást akár két-három kisebb részre is lehet osztani.

A fizikai aktivitás szintjét más módon is lehet növelni, például rendszeres lépcsőmászással a liftezés helyett, illetve mindennap egy-két megállónyi sétával.

Aki fogyni szeretne, annak Hogan szerint heti félkilós súlycsökkenést érdemes kitűzni célul, mivel ennél gyorsabb tempó esetén fennáll az anyagcsere-lassulás és a jojó-effektus veszélye.

Az étkezési napló vezetése mindenki számára hasznos lehet, mivel csak így lehet hatékonyan nyomon követni a bevitt élelmiszerek mennyiségét és minőségét. Ezen a téren nem szükséges a hagyományos füzetformához ragaszkodni, hiszen kiváló okostelefon-alkalmazások léteznek a grammok és a kalóriák rögzítésére.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend