Hirdetés
Le a tavaszi fáradtsággal!

Le a tavaszi fáradtsággal!

A téli álmot alvó emlősökkel szemben velünk a hosszú, hideg téli hónapok alatt sem kivételez az élet: nem csoda, hogy mire megérkezik a tavasz, elfáradunk. Hát nem igazságtalanság, hogy éppen akkor lohad le az életkedvünk, amikor a természet éledezni kezd?

Hirdetés
Hirdetés

A tavaszi fáradtság előbb-utóbb többnyire mindenkit elér. Természetesen nem kell betegségként megélnünk: pusztán hiányállapotot, tél végi kimerültséget jelez. A hideg hónapok alatt kevés fényhez jutunk, nagyobb az alvásigényünk. Többet fogyasztunk a zsíros ételekből (és egyébként is egyoldalúan táplálkozunk), így aztán néhány kiló súlyfeleslegre is szert tehetünk. Kevesebb vitaminhoz jut a szervezetünk, mozogni sem nagyon van kedvünk, a depresszióra is hajlamosabbak vagyunk. Fényre és melegre vágyunk, de mindkettőből kevés jut.

Évszakos váltakozás

Mire beköszönt a tavasz, általános kimerültség, kedvetlenség lesz úrrá rajtunk. Rosszul viseljük a gyakran változó, szeszélyes időjárást, a légnyomás-változások megterhelik az idegrendszert, a szív- és érrendszert. A vitaminok és nyomelemek hiányától száraznak érezzük a bőrünket, hullik a hajunk, gyakrabban fáj a fejünk, hamarabb elfáradunk. Ráadásul biológiai óránk és élettani működésünk is az évszakos váltakozásokat követi: néhány betegségről már elődeink is feljegyezték, hogy hajlamos lehet a tavaszi kiújulásra. Tél végén és kora tavasszal a legkisebb a szerotonin-forgalom a központi idegrendszerben. A szerotonin a hangulatjavításban és a szorongás mérséklésében játszik lényeges szerepet. Nem csoda, hogy a tavasznak sem tudunk annyira örülni - pedig mennyire vártuk!

Ki a szabadba!

Itt az ideje szakítanunk a téli fásultsággal! Először is a szervezetünkben felhalmozódott salakanyagoktól kell megszabadulnunk. (Nem véletlenül ír elő több vallás is böjtöt erre az időszakra.) Iktassunk sok-sok zöldséget és gyümölcsöt az étrendünkbe! Mivel ezek rostokban gazdagok, javítják az emésztést, és nyomelem-tartalmuknál fogva megakadályozzák a hiányállapot kialakulását. A gyógynövényekből készült teák is jótékony hatással bírnak testünkre-lelkünkre.

Le a tavaszi fáradtsággal!

A nappalok hosszabbodása és a jó idő szerencsére lehetővé teszi, hogy egyre többet tartózkodjunk a szabad levegőn. Már egy kellemes séta is csodát tehet, a tavaszi szellő könnyedén elfújja a téli mélabút.

Mérgek nélkül

A mindennapokban számos káros hatás éri a szervezetünket. Gondoljunk csak a szennyezett levegőre és vízre, vagy az elfogyasztott kávéra, alkoholra, aromákra, mesterséges színezékekre, gyorsételekre és társaira. Néha jól jön a megtisztulás, különösen tavasszal. A méregtelenítésnek több módja lehet, amelyeket kombinálhatunk is: ilyenek többek között a különböző léböjtkúrák, a szaunázás, a méregtelenítő fürdő, a masszázs, az ózonterápia, a légzésterápia vagy a mozgásterápia is. Ám mielőtt böjtbe fognánk, szívleljük meg a következőket:

  • Ha valamilyen betegségben szenvedünk, kérjük ki orvosunk tanácsát.

  • Csak akkor fogjunk bele egy kúrába, ha végig is tudjuk csinálni.

  • Ha még nem próbáltunk hasonlót, elsőre egy egynapos böjt is megteszi.

  • Válasszuk meg gondosan az idejét: ne olyankor legyen, amikor a munkahelyen határidők szorítanak.

  • Lelkileg is készüljünk fel: lesznek nehéz perceink, de az eredmény - könnyebbségérzés, egészségesebb test, tisztább tudat - megéri.

  • Tartsuk be a fokozatosság elvét a kúra során és utána is, amikor visszatérünk a normál életvitelünkhöz.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend