Hirdetés
Itt van az ősz, indul a stresszszezon

Itt van az ősz, indul a stresszszezon

Szeptember elején újra teljes bedobással kell helytállnunk a munkában. Miközben megpróbáljuk újra felvenni a fonalat a munkahelyen, iskolában, talán nem is vesszük észre, hogy a hirtelen megszaporodott feladatok következtében fokozottan ki vagyunk téve a stressz káros hatásainak. Ilyenkor gyakran jelentkeznek kellemetlen emésztőrendszeri tünetek, melyek orvosolhatóak néhány életmódbeli tanács megfogadásával.

Hirdetés
Hirdetés

Ha a stressz várható következményeire nem készítjük fel megfelelően a szervezetünket, könnyen kialakulhatnak úgynevezett pszichoszomatikus tünetek, leggyakrabban az emésztőrendszerünk egyensúlya borulhat fel a stressz miatt. Ezáltal olyan kellemetlen tünetek jelentkezhetnek, mint a haspuffadás, hasmenés, székrekedés, melyek a felborult bélflóra  miatt keseríthetik meg napjainkat. Néhány apró jó tanács betartásával sokkal könnyebben kezelhetjük a munkahelyi stresszt, így az nem megy a gyomrunkra.

1. Reggelizzünk úgy, mint egy király!

Az egyik legfontosabb szabály, hogy a nagy rohanásban se feledkezzünk meg a reggeliről. A nap első étkezése nagyban meghatározza a napunk hátralevő részét. Ez adja meg ugyanis az "alaphangot". Hét közben, ha nincs időnk hosszasan reggelizni, akkor is találjunk öt percet, és együnk meg egy probiotikus joghurtot. Hétvégén pedig próbáljunk meg nyugodtan, ráérősen reggelizni. Ha tehetjük, piknikezzünk a szabadban.

2. Adjuk meg a módját!

Ez nem csak a reggelire igaz. Dietetikus szakemberek szerint nem csak az elfogyasztott ételek minősége fontos, hanem az is, hogy milyen körülmények között eszünk.

Szánjunk fél órát az ebédünk elfogyasztására, meg fog térülni a kiesett idő. Ilyenkor szakadjunk el az asztalunktól, ne ebédeljünk a billentyűzetről!

3. Sokszor, keveset!

Mivel fontos, hogy naponta ötször étkezzünk, délután ismét fogyasszunk el egy probiotikus joghurtot, vagy friss gyümölcsöt! Ezt néhány perc alatt megtehetjük, mégis nagyon sokat segít abban, hogy az emésztésünk zavartalanul működjön (stressz hatására az emésztés szünetel, így segítenünk kell abban, hogy újra meginduljon a folyamat, ha a stressz elvonult).

4. Nassoljunk egészségesen!

Kerüljük a munkahelyi nass-csapdákat! Mindenkinek van legalább egy kollégája, akinél mindig akad egy-két édes falat. Lehetőleg mondjunk nemet a csábításra, helyette ragadjunk meg egy almát és éljük ki azon rágcsáló szenvedélyünket.

5. Vacsorázzunk könnyedén!

Este már mindenképpen kerüljük a nehéz, fűszeres ételeket! Inkább fogyasszunk salátát, probiotikus tejtermékeket, teljes kiőrlésű pékárut. Így a lidérces álmoknak is elejét vehetjük.

6. Igyunk sokat!

Legjobb, ha mindig van az asztalunkon egy nagy üveg szénsavmentes ásványvíz. Ha szem előtt van, többször jut eszünkbe, hogy igyunk. Lehetőleg napi másfél, két liter vizet fogyasszunk el (nyári melegben akár 3 litert is ihatunk).

7. Lélegezzünk!

Néhány egyszerű test- és légzőgyakorlattal megakadályozhatjuk, hogy a stressz átvegye a vezetést fölöttünk.

Itt van az ősz, indul a stresszszezon

A stresszhormonok hatására a szervezetünk készültségi állapotba kerül, ilyenkor felgyorsul a szívverésünk, a légzésünk. Hunyjuk le a szemünket egy percre és, figyeljünk a légzésünkre. Vegyünk néhány nagy levegőt. Pár másodpercen beül automatikusan le fog lassulni a légzésünk, ezáltal megnyugszunk. Ezt a módszert akkor is alkalmazhatjuk, ha éppen egy előreláthatólag "stresszes", kellemetlen vita előtt állunk.

8. Mozogjunk!

Óránként álljunk fel a székünkből pár percre! Ilyenkor próbáljunk nem a megoldandó feladatokra gondolni. Igyunk egy csésze teát a kollégáinkkal, vagy sétáljunk egy kört a folyosón. Hogy a szemünkről se feledkezzünk meg, pislogjunk néhányat gyorsan egymás után, ez jótékonyan hat a kiszáradt, monitorra szegeződő szemeknek.

9. Pedálozzunk!

Kerekezzünk be a munkahelyünkre! Ha van rá lehetőségünk, szép időben menjünk biciklivel a munkahelyünkre. A mozgás nem csak kikapcsol, de az emésztésre is kedvező hatással van, hiszen masszírozza a hasi szerveinket.

10. Gyalogoljunk!

Hazafelé szálljunk le egy megállóval előbb a buszról, villamosról és sétáljunk haza! Napi fél óra séta már segíthet abban, hogy szervezetünk elsavasodása ellen tegyünk. Hétvégén pedig kiránduljunk a természetben.

 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend