Hirdetés
Mozgás - 3 hónap alatt belejövünk!

Mozgás - 3 hónap alatt belejövünk!

Ha sportolni kezdünk, jó esetben hamarosan átértékelődik, megváltozik az eredeti szándék, hogy mit is szeretnénk elérni általa. Hidvégi Andrea fitneszoktató szerint, amikor ráérzünk a rendszeres mozgás örömére, már nem csupán a fogyásért tesszük, amit teszünk, hanem önmagáért. Egyszóval a cél maga az út…

Hirdetés
Hirdetés

Ha három hónapig kitartunk, az már valódi életmódváltás. Eleinte talán nem könnyű fenntartani a rendszerességet. Mint Hidvégi Andrea mondja, nem kell sanyargatnunk magunkat, inkább könnyítsük meg a dolgunkat: teremtsünk a sportoláshoz olyan körülményeket, amelyek mellett a lehető legszívesebben mozgunk.

Jól érezni magunkat

Nézzünk szét a környékünkön, hol sportolhatnánk. Akad-e a közelben kellemes terep a futáshoz vagy a biciklizéshez? Hol található a legkönnyebben megközelíthető uszoda vagy fitneszterem, és ott milyen szolgáltatásokat vehetünk igénybe? Ha egyedül szeretjük róni a köröket, válogassunk össze magunknak inspiráló zeneszámokat. Ha a sportban is társasági lények vagyunk, beszéljünk össze barátainkkal, és menjünk együtt edzeni: ha egyikünk csügged, a másik biztathatja majd. Ha noszogatás nélkül nem teljesítünk jól, menjünk tornaórára vagy fogadjunk személyi edzőt! Olyan oktatóhoz járjunk, akiben megbízunk, akihez őszinték tudunk lenni, aki egy kicsit a lelkünkkel is foglalkozik! Ne törődjünk azzal, hogy elég karcsúak vagy divatosak vagyunk-e az edzőteremben: higgyük el, mindenki magával lesz elfoglalva… Ha időbeosztásunk rapszodikus, és nem akarunk edzőteremre költeni, de bízunk a saját kitartásunkban, tornázzunk otthon!

Ha valóban kitartunk három hónapig és még annál is tovább, az elismerésre méltó. Nyugodtan dicsérjük és jutalmazzuk meg magunkat – persze lehetőleg ne süteménnyel.

Reggel vagy este?

Reggel. Sokan szeretnek reggel edzeni, amikor tanúi lehetnek a város ébredezésének. Ahogyan a testünk is ekkor éled fel. Éppen ezért nagyon fontos a megfelelő bemelegítés és a fokozatosság. A reggeli edzés egész napra jókedvvel és energiával tölt fel, a fokozott anyagcsere jótékony hatása is végig érezhető.

Mozgás - 3 hónap alatt belejövünk!

Este. Az esti mozgásnak is megvannak a maga előnyei. Remek levezetés az egész napos rohanás, stressz és feszültség után. Ilyenkor a bemelegítésnek már nem kell olyan hosszúnak lennie, ellenben a levezetésnek annál nagyobb a jelentősége! Fontos, hogy a megemelkedett pulzusszám visszatérjen a normális szintre, ezért nagyobb megterhelés után sétáljunk és nyújtsunk eleget! Ezek után édes lesz az éjszakai pihenés.

Csak a kilók?

Mint szakértőnk figyelmeztet: becsapós lehet, hogy eleinte még akár egy-két kilóval többet is mutathat a mérleg a megszokott súlyunknál. Ne ijedjünk meg: a jelenség természetes. Fejlődő izmaink ugyanis súlyosabbak, mint a zsír.

Ha azonban egy-két héten belül sem indul el a fogyás, akkor probléma állhat a háttérben: például valamilyen gyulladás, emésztőrendszeri betegség, hormonális probléma vagy akár az a téves hiedelem, hogy mi képtelenek vagyunk lefogyni! Mindenképpen forduljunk orvoshoz!
Normális esetben 3-4 hét után már látszik az alakunkon a változás. Biztosabb lesz az állóképességünk, megerősödnek a stabilizációs izmaink, olvadni kezdenek a zsírpárnák.

Hosszú távon

Sok vizsgálat bizonyította már a testedzés jótékony élettani hatásait. A rendszeres mozgás fokozza a szív és a tüdő teljesítőképességét és csökkenti a szívizomzat oxigénigényét. Hatására csökken a vérnyomás, a vérzsír- és a vércukorszint. Javul az állóképességünk és ellenállóbb lesz a szervezetünk a környezet káros hatásaival szemben. És akkor a boldogsághormonról még nem is szóltunk, amely a mozgás hatására termelődik a szervezetünkben! A sport oldja a stresszt, kikapcsol és szellemileg is épen tart. Jó tudni, hogy már heti háromszori, félórás séta is csökkenti azt a kockázati tényezőt, amelyet a mozgásszegény életmód jelent.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend