Hirdetés
Grillezzünk jól, grillezzünk egészségesen!

Grillezzünk jól, grillezzünk egészségesen!

Grillezni jó, hiszen van egy imádnivaló, fesztelen nyári hangulata a dolognak. És azok a füstös ízek páratlanok! De vajon egészséges-e a grillezés? Hogyan kell jól csinálni?

Hirdetés
Hirdetés

Két dolog miatt lehet egészségtelen a grillezés:

Egyrészt hajlamosak vagyunk nagyon zsíros húsokat is grillezni. Ez sok felesleges kalóriával, telített zsírral és koleszterinnel lát el minket, ami mind mind rossz nekünk.

Másrészt grillezés során rákkeltő anyagok juthatnak az ételre. Például amikor zsír csepeg a forró szénre, akkor policiklusos aromás szénhidrogének keletkeznek, amik rárakódnak a készülő ételre is.

De mindezek ellenére nem kell felhagynunk a grillezéssel, mert lehet ezt jól és egészségesen is csinálni. Íme 6 tanács, amit ha megfogad, bátran grillezhet, amennyit csak akar.

1. Grillezzünk gyümölcsöket és zöldségeket

Húsok mellé, vagy csak magukban, de mindenképp dobjunk a grillre zöldséget és gyümölcsöt is. Ez egy jó módja annak, hogy növeljük az általában szegényes zöldség és gyümölcsfogyasztásunkat. De ami még jobb, hogy az említett rákkeltő anyagok nem jelennek meg rajtuk.Szuperül grillezhető például a cukkini, a paradicsom, a hagyma, a padlizsán, az ananász, az alma, a körte vagy a barack.

Grillezzünk jól, grillezzünk egészségesen!

2. Szabaduljunk meg a zsíros falatoktól

Vegyünk kevésbé zsíros húsokat, illetve szabaduljunk meg a zsíros részektől még a sütés előtt. Így sok-sok felesleges kalóriától, koleszterintől és rákkeltő anyagtól is megmentjük magunkat.

3. Pácoljunk

Pácolás nélkül nem is érdemes nekikezdeni egy jó grillezésnek. Nem csak azért, mert mesteri ízeket csempészhetünk a húsainkba, hanem azért is, mert a pácolás 92-99 százalékkal csökkenti a rákkeltő anyagok megtapadását a húsokon.

4. Rövidítsük a sütési időt

Kisebb adag húsokat grillezzünk, így rövidítve a grillen töltött idejüket. Másik jó megoldás erre, ha a konyhában elősütjük a nagyobb húsokat.

5. Forgassunk gyakran, forgassunk jól

A gyakori forgatás szintén gátolja a rákkeltő anyagok megtapadását. Lehetőleg ne villával vagy más szúróeszközzel fordítsuk meg a szeleteket, hanem inkább fogóval, spatulával.

6. Nyársaljunk

Ügyesen lerövidíthetjük a grillezés idejét, ha nyársat készítünk és arra szúrjuk föl sorjában a húsokat, zöldségeket, gyümölcsöket. Nem kellenek profi nyársak erre a célra, tökéletesen elvégzi a feladatot néhány hurkapálcika, sőt a kertből is szerezhetünk nyársat.

Grill recepteket a Patika Tükör júniusi számában talál. Keresse a gyógyszertárakban!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend