Hirdetés
Változások a változókorban

Változások a változókorban

A szakemberek szerint pozitív hozzáállással és egy kis felkészüléssel minden nő meg tud birkózni a változókorral. Már az első jelek jelentkezésekor érdemes ráhangolódni erre az állapotra. A változókor előtti szakasz tipikusan a 40-es évek során érkezik el, de már harminc éves kor felett bármikor jelentkezhet.

Hirdetés
Hirdetés

"A menopauza előtt álló betegeimmel mindig elbeszélgetek, hogy ne maradjanak magukra." - nyilatkozta. Elmondom nekik, hogy ne hagyják csak úgy megtörténni. Proaktív módon lépéseket tehetnek az egészségük és a kellemetlen tünetek elkerülése érdekében." - állítja a Loyola Egyetem Gottlieb Memorial Kórházának szülész-nőgyógyász osztályvezető főorvosa.

Tippek a változókor negatív következményeinek enyhítésére

  1. Testmozgással elkerülhető az általánosnak mondható hízás, melyet a hormonháztartás ingadozása okozhat. Aki csak a változókorban lát hozzá a tűzoltáshoz, már nehezebben szabadul meg a fölös kilóktól.

  2. Érdemes elkezdeni a medencekörnyéki izmok erősítését, például Kegel-gyakorlatokkal. A megfelelő módszerrel a kívánt izomcsoportok húzódnak össze, és nem a has, comb vagy fenék.

  3. Súlyzós edzéssel megőrizhető a csontok ereje, ami csökkenti a törések kialakulásának kockázatát.

  4. Az agyat memóriagyakorlatokkal, keresztrejtvényekkel és más feladatokkal lehet karban tartani. Segíthet elkerülni az emlékezetzavarokat.

  5. A megfelelő alvási szokások kialakítása és megtartása elejét veheti az ösztrogénszint eséséből bekövetkező lehetséges alvásproblémáknak.

  6. Eleget kell aludni. Az alváshiány zavarokat okozhat a mentális teljesítményben és csökkentheti a nemi vágyat.

  7. A hüvelyszárazság elkerülésére fontolóra lehet venni az ösztrogénpótlást. A rendszeres nemi élet szintén karban tartja a libidót és a hüvelyi váladéktermelést.

  8. Évente kell ellenőrizni a vércukor, a koleszterin, a D-vitamin és a calcium szintjét a vérből, továbbá fontos a mammográfiai és kismedencei szűrés. Az 50 éves korban végzett vastagbéltükrözés eredményétől függ, hogy később milyen gyakran kell majd megismételni ezt a vizsgálatot.

  9. Nem szabad elhanyagolni a fogakat. Napi kétszeri fogmosás és a fogselyem használata megelőzi az ínybetegségeket, mely hatással van a szívre is.

  10. Az étrend álljon sok leveles zöldségből és egészséges zsiradékokból, mint ami a lazacban, az avokádóban és az olivaolajban található. Minél kevesebb feldolgozott élelmiszer szerepeljen a tányéron.

  11. A változókor előtt álló nőknek napi 1 000-1 200 mg kalciumot kell fogyasztaniuk, lehetőleg 2-3 kisebb adagban. A menopauza után 3x500 mg az ajánlott mennyiség, magnéziummal és D-vitaminnal kombinálva, a jobb felszívódás érdekében.

  12. A hormonterápia nem alkalmazható mellrák vagy szívbetegség kockázata illetve rögösödési hajlam esetén.

Forrás: Medipress

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend