Hirdetés
Több teljes kiőrlésű termék - kevesebb has körüli zsír

Több teljes kiőrlésű termék - kevesebb has körüli zsír

Mindazoknak, akik laposabb, feszesebb hasat szeretnének, érdemes a teljes kiőrlésű termékekre voksolniuk. Az alma típusú elhízást nem csak esztétikai okokból érdemes visszaszorítani, de a jelentős egészségügyi kockázatok miatt is. Ehhez pedig a mozgás mellett hasznosak lehetnek bizonyos élelmiszerek.      

Hirdetés
Hirdetés

Laposabb has táplálkozással?

A Pennsylvania State University 50 elhízott személyt vont be egy táplálkozási szempontból összeállított vizsgálatba. A nőket és férfiakat egyaránt egy 12 hetes, csökkentett kalóriatartalmú diétára fogták, miután két csoportra osztották őket.

Az egyik csoport finomított gabonákból, fehérlisztből készült élelmiszereket fogyasztott, míg a másik teljes kiőrlésű gabonákon élt, így például zabpelyhen, árpán, száz százalékban teljes értékű kenyéren, tésztán, és barna rizsen.12 hét után mindkét csoportban hasonló mértékű fogyást tapasztaltak, átlagosan 3,6 - 5 kilót. Ám a teljes kiőrlésű termékek fogyasztó személyek határozottan többet adtak le a hasuk körüli zsírrétegből.

Ez az eredmény pedig nem csak esztétikailag fontos, de legalább annyira az egészség szempontjából.

Több teljes kiőrlésű termék - kevesebb has körüli zsír

A káros alma

Már számtalan tanulmány bizonyította, hogy az úgynevezett alma típusú, hasi elhízás kifejezetten káros többek közt a szív működése szempontjából. Sőt, a hasra rakódott zsírréteg az egyik jellemzője az "elhízás-járvány" miatt tömeges méreteket öltő metabolikus szindrómának is. Ez az a tünetegyüttes, amely jelentős növeli a cukorbetegség, a szívbetegségek és a stroke kockázatát.

A hasi zsír szintén kapcsolatba hozható az erek krónikus gyulladásával, amely szintén a szívinfarktus és a stroke előszobája lehet. Az egyetemi kutatások szerint a teljes kiőrlésű élelmiszereket fogyasztóknál jóval alacsonyabb volt krónikus gyulladást jelző markerekaránya is - így a C-reaktív fehérjéé, a CRP-é (ez a fehérje jelenik meg a vérben a gyulladásosfolyamatoknál).

Megvizsgáltak a Pritikin Program szerint táplálkozó nőket is (ez szintén egy teljes kiőrlésű termékekre épülő diéta), és kiderült, hogy már két hét alatt 45 százalékkal zuhant a CRP szintjük.

Ráadásul ez a táplálkozási program jelentősen csökkentette a metabolikus szindróma klinikai diagnózisát mind a felnőtteknél, mind a gyerekeknél. Egyéb előnyökre is fényderült: bebizonyosodott, hogy mivel a teljes értékűen táplálkozók jóval több élelmi rostot fogyasztottak, így csökkentették a szívkoszorúér-betegségek rizikóját is.

Az Archivesof Internal Medicine szerint ugyanis a rostok segítenek megőrizni a szív egészségét. Ezt az állítást egy 400 ezer főt vizsgáló tanulmánnyal bizonyították, amely 9 éven követte a személyek táplálkozási szokásait.

Mozgás nélkül nem megy

- Valóban nem lehet eléggé hangsúlyozni az egészséges táplálkozás szerepét, hiszen ma már rengeteg bizonyíték szól a rostban gazdag zöldségek, gyümölcsök és a teljes értékű gabonák fogyasztása mellett. Ugyanakkor a váltást sosem szabad csakis rövidtávú diétákra szorítani,mindig az életmódot kell megreformálni, amelynek legfontosabb építőköve a rendszeres mozgás. - hangsúlyozza dr. Babai László, az Oxygen Medical prevenciós szakértője.

Ráadásul a kockás has sosem csak a diétától alakul ki, hanem a kardio- és a rezisztenciaedzések eredményeként. A sportolás pedig az étkezéshez hasonlóan, radikálisan csökkenti az alma típusú elhízás okozta egészségügyi kockázatokat.

Forrás: www.oxygenmedical.hu

Hirdetés
Hirdetés
Kapcsolódó írások
Kérdezzen szakértőnktől
Kapcsolódó gyógynövények
Hirdetés
Pirula Trend