Hirdetés
Teszt: ez történt velem, mióta 10 percet tornázom reggelente

Teszt: ez történt velem, mióta 10 percet tornázom reggelente

Szilveszter éjjel a szokásos fogadalmat tettem, holnaptól visszafogottabban eszem, és elkezdek sportolni. Ha nem is leszek maratonfutó, napi 10 perc azért csak menni fog. Kíváncsiak vagytok, mi lett az eredmény?

Hirdetés
Hirdetés

Az életmódváltást minden évben ünnepélyes keretek között, egy pezsgő fölött megígérem magamnak, aztán január első hete a halogatással telik, majd második hétre erőt veszek magamon és váltok egy bérletet valamelyik közeli edzőterembe. Becsületből a havi bérletet lejárom, aztán elfelejtek újat venni. Ha szerencsém van, egy barátnőmet is rábeszélem az életmódváltásra. Ez esetben tovább tart a lelkesedés, de végül ez is alábbhagy.

Idén elszánt voltam. Nincs kifogás, nem várok edzőpartnerre, nem váltok bérletet, újba kezdek. Egy hónapig minden reggel fél órával előbb kelek, hogy átmozgassam a testem. Kávé helyett átálltam a gyógyteára, és polifoam került a nappali szőnyegére. Lássuk mit értem el! A torna, amit választottam nem bonyolult. A célom az volt, hogy jobban induljon a napom, érezzem, hogy ma is tettem valamit az egészségemért, de ne terheljem túl magam, hiszen a nap végéig ki kell tartanom. Így alap gyakorlatokat végeztem, minden nap ugyanazokat.

Ez a következőkből állt:

1. Bemelegítésként néhány vállkörzés, nyújtózás, törzsfordítás és csípő átmozgatása.

2. A polifoamon kényelmes terpeszállásban, karok a test mellett szorosan. Nagyon lassan csúsztatom a kezemet a lábamon, megérintem a térdem külső oldalát, majd vissza a kiindulási helyzetbe. A testem nem dől előre vagy hátra, megtartom egyenes helyzetben. Ismétlés 3 x 15. Három hét után annyit változtattam, hogy a kezembe vettem egy másfél kg-os súlyzót.

3. Alapállás, mint az előző, terpeszállásban, karok oldalsó középtartásban és lassan egyik oldalra nyújtom a kezemet úgy, hogy a törzsem követi, de a csípőm stabil marad, nem mozdul, majd a másik irányba ugyanez. Ismétlés 3 x 15. Ezt is nehezítettem úgy, hogy súlyzót tartottam a kezemben.

4. Következő gyakorlat a kitörés. Alapállás a lábfejek egymás mellett, lábujjak előre néznek, majd jobb lábbal nagyobbat lépek előre. A vállaim továbbra is előre néznek, törzzsel nem fordulok el. A jobb térdem derékszögben van, a bal térdem szinte érinti a talajt. Utána visszalépek és a bal lábbal lépek előre. Felváltva végzem a gyakorlatot, lábanként 15 alkalommal.Teszt: ez történt velem, mióta 10 percet tornázom reggelente

5. Vállszéles terpesz a kiindulópont. A guggolás során a lehető legstabilabban állok, nem dőlök túlságosan előre, és olyan mélyre guggolok, hogy a csípőm a térd vonala alá kerüljön picivel. 3 X 15-öt végzek belőle.

6. Vállszéles terpeszben maradok, lábfejek előre néznek, és lassan lábujjhegyre állok, majd lassan visszaengedem a sarkamat a földre. Ezt ismétlem 5 X 20 alkalommal.

7. Végül jön a nyújtás. Bevallom, ezt a részt szeretem a legjobban. Szemben állok a fallal, mindkét lábam előre néz, az egyiket hátra tolom, sarkaim a talajon. Picit rádőlök a falra, így maradok fél percig, majd lábat cserélek. Jobb lábon állok, a bal lábfejemet a fenekemhez húzom a bal kezemmel, ezt megtartom, majd lábat cserélek. Laza terpeszállásban vagyok, jobb karral magasba nyújtózom, majd enyhén balra dőlve nyújtózom tovább. Megtartom, aztán bal karral is elvégzem. Zárásként megiszom a teámat még a zuhany előtt.

Nem tudtam, mit várjak ennyi mozgástól, de elégedetten tapasztaltam, mennyi pozitívummal jár a reggeli torna. Meglepődve éreztem első napokban, hogy ennyi mozgás is izomlázzal járt. Persze ez fokozatosan enyhült, ahogy testem hozzászokott a terheléshez. A kávé nagyon hiányzott a reggelekből, mégsem fájt a fejem, valószínűleg a mozgás miatt felélénkült vérkeringésemnek köszönhetően. A kávéról nem szoktam le, csak reggeli éhgyomor helyett ebéd utánra tettem át a fogyasztását. Így is jól esik!Nem volt egyszerű megszoknom a fél órával korábbi kelést, alapvetően nehezen ébredek, de a hónap közepére természetessé vált, és elmaradt a reggeli nyűgösség. A súlyomból alig vesztettem, viszont az izmaim tónusosabbak, és a reggeliket is máshogyan válogatom össze. A cukros kekszek helyett, amiket korábban ettem, inkább túrót, sajtot, rántottát eszem. Valahogy ezeket jobban kívánom tornám végeztével.

Letelt az egy hónap, és örülök, hogy kitartottam, érezhetően jobb a közérzetem és energikusabb vagyok. És van egy jó hírem: folytatom!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend