Hirdetés
Szép bőrrel megúszni

Szép bőrrel megúszni

A bőrünk csodálatos szerv. Nem csupán kültakarónk, de védelmezőnk, hőszigetelőnk, mechanikai pajzsunk, tápanyagraktárunk és érzékszervünk is egyben. Illik hát, hogy mi is nap mint nap kifejezzük törődésünket, amit a bőrünk meg is hálál.

Hirdetés
Hirdetés

Bőrünkön meglátszik, ha egészségesek és boldogok vagyunk, de az ellenkezője is! Ráadásul számos egyéb tényező is veszélyeztetheti bőrünk épségét és szépségét: a tartós kimerültség és a stressz, a káros szenvedélyek (alkohol, cigaretta, kávé), az éjszakázás, a helytelen táplálkozás, a kevés vízfogyasztás, a rossz minőségű kozmetikumok használata vagy a napsugarak.

Mit tehetünk a bőrünkért? Attól függ, milyen típusba tartozik:

  • Ha zsíros: többnyire fényes, a pórusok pedig nagyok és tisztán láthatók. Igaz, az öregedéssel a hátrányból előny lesz: a faggyútöbblet rugalmasan tartja a bőrt.

  • Ha száraz: a bőr foltokban érdes vagy hámlik. Könnyen elveszíti rugalmasságát és hamarabb teret ad a ráncoknak.

  • Ha normál: a bőr egészségesnek néz ki, a pórusok nem láthatók.

  • Ha vegyes: alapvetően száraz vagy normál, de az úgynevezett T-zónában (a homlokon, az orron, az állon) zsíros.

  • Ha érzékeny: hidegben vagy melegben kivörösödik, feszül és viszket, új termékekre rosszul reagál.

(Fontos tudni, hogy a vízhiányos bőr nem ugyanaz, mint a száraz bőr. Az előbbi esetben a hiány elsősorban belülről, sok folyadék fogyasztásával oldható meg.)

A fenti típusokat egy kozmetikus biztonsággal meg tudja különböztetni. Persze a megfelelő arcápoló termékek kiválasztásakor egyéb szempontokat is figyelembe kell vennünk: az életkorunkat, az életmódunkat, bőrünk ellenállóképességét, pigmentált voltát vagy ráncosságát is.

Ápolás: hogyan?

- A bőrápolás alapja a megfelelő tisztítás - mondja dr. Vass Ilona bőrgyógyász. - Erre viszont nem biztos, hogy a szappan a legalkalmasabb, hiszen lúgos kémhatása miatt száríthatja a bőrt. Szappant csak komolyabb szennyeződés eltávolítására használjunk, egyébként inkább az arclemosó tejeket ajánlom! A tonik is jó hatással van a bőrre: erősíti, frissíti azt, összehúzza a pórusokat, különösen zsíros bőrűeknek áldásos hatású. Szakértőnk melegen ajánlja a bőrradír használatát is: a finom szemcséket tartalmazó krém eltávolítja az elhalt hámsejteket, így a bőr megkezdheti regenerálódását. Használjuk hetente egy alkalommal!

A tisztítás után jöhet a hidratáló, később - azaz 35-40 felett - a ránctalanító krém. Fontos, hogy ezek fényvédőt is tartalmazzanak! Érdemes szemkörnyékápolót, sőt, már megelőzésként is szemránckrémet használni. (Ezekből kis mennyiség is elegendő a szemkörnyék bőrébe simogatva, ütögetve. Tilos túl közel kenni a szemhez és húzgálni a szem körüli finom bőrt!)

Jó kérdés, vajon szükségünk van-e külön éjszakai krémre, ahogyan ezt a nagy kozmetikai cégek reklámjaikban sugallják? - Nappal a bőrünk legfontosabb feladata a védekezés a külső hatásokkal szemben. Ezzel szemben éjszaka megnyugszik, regenerálódik, és jobban felveszi a tápanyagokat - magyarázza dr. Vass Ilona. - Nem kötelező, de éjszakára valóban érdemes egy gazdagabb krémet választanunk, különösen, ha zsíros a bőrünk. És hogy milyen gyakran járjunk kozmetikushoz? Erre nincs általános recept, de évszakonként egyszer annak is érdemes ellátogatnia a szalonba, akinek nincs problémája a bőrével.

A bőr részei

Bőrünk három rétegből áll. A hám (epidermis) a legkülső és legvékonyabb réteg, amelyet osztódó sejtek alkotnak. A hám alján keletkező sejtek a felszínre jutva folyamatosan pótolják a legfelső réteg elhaló sejtjeit. A következő réteg az irha (dermis). Talán megdöbbentő, de egy átlagos súlyú felnőtt akár 3-4 kiló irhát is "viselhet"! Sejtekből, rugalmas rostrendszerekből és szövetközi anyagokból áll. Főleg a benne lévő kollagén és elasztin teszi bőrünket rugalmassá és ellenállóvá. A legmélyebb réteg a bőralja (subcutis). Legfontosabb feladatai a hőszigetelés, az energiatermelés szabályozása és a mechanikai hatások tompítása. Főleg zsírszövetekből áll.

Néhány apróság, amellyel tartozunk a bőrünknek

  • Aludjunk eleget!

  • Igyunk eleget!

  • Mozogjunk rendszeresen! Azon túl, hogy segít a stressz levezetésében, javítja az anyagcserét és a vérkeringést.

  • Táplálkozzunk egészségesen, fogyasszunk sok gyümölcsöt és zöldséget!

  • Szaunázzunk rendszeresen!

  • Ne hunyorogjunk, mert az elősegíti a szem körüli ráncok kialakulását! Hordjunk szemüveget, ha szükséges, napfényben mindig viseljünk napszemüveget!

  • Korán kezdjük el a bőrápolást! Jó minőségű, természetes alapanyagokból készült termékeket használjunk!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend