Hirdetés
Szaunaetikett: így viselkedj a gőzben!

Szaunaetikett: így viselkedj a gőzben!

Télen vágyunk a melegre, napfényre. Ugyan fényt nem ad, de hideg ellen nyújt jó megoldást a szauna. Sokan gondolják, hogy elegendő beülni a forró levegőjű kabinba és a többi „megy magától”. De biztosan tudjuk hogyan célszerű használni? Itt szaunaetikettünk következik.

Hirdetés
Hirdetés
1. Első lépésben a szauna használata előtt le kell zuhanyozni, majd szárazra törölni a testet.
2. A papucsnak az ajtó mellett a helye, nem pedig bent.
3. Egyes helyeken a fürdőruhát is levetik a szaunázók. Az északi országokban ez a természetes, hazánkban változó az elfogadottsága, és az igény rá.
4. Nagyobb fürdőlepedő vagy törölköző használata több mint javasolt az izzadás miatt.
5. Általában minden szauna falán található homokóra, ami a bent töltött időt méri. Ezt nem kell szentírásnak venni, nyugodtan megszakíthatjuk a bent töltött időt, ha így érezzük jónak. Semmi esetre se várjuk meg a szédülést, rosszullétet. Ha kezdő szauna használók vagyunk, inkább 7-8 perccel kezdjük szoktatni szervezetünket a 90 fokos hőséghez.Szaunaetikett: így viselkedj a gőzben!
6. Akár két-három alkalommal visszaülhetünk a kabinba, ha zuhanyozást követően 5-10 percet pihentünk egy padon vagy nyugágyon.
7. A forró kövekre kérdezés nélkül ne locsoljunk vizet, hacsak nem egyedül tartózkodunk a helységben. Ugyanez vonatkozik az illóolajokra is. Ha tehetjük érdemes profi szauna szeánszon részt venni, ahol a szaunamester vezényli az ott töltött időt.
8. Nem szükséges a szaunában pótolni a vízveszteséget, sőt! A test az izzadással salakanyagoktól szabadul meg, ezt a folyamatot lassítja, ha szaunázás közben iszunk.
9. SZeunázás előtt, legalább egy órával ne együnk.
10. Szaunázást követően zuhanyozzunk le, még akkor is, ha rendelkezésre áll merülőmedence testünk lehűtésére. A medencét csak utána használjuk. Keressünk egy nyugodt helyet, ahol 15-20 percet pihenhetünk.
Azon túl, hogy ilyenkor jól esik lelkünknek a meleg, testünkkel is jót teszünk, ha helyesen szaunázunk. Anyagcserénk gyorsul, bőrünk tisztul, csökken a stressz. Mi több, a téli időszakban oly gyakori (felső légúti) betegségek kialakulását is megelőzhetjük vele.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend