Hirdetés
Nem lassítják az öregedést a csodakrémek

Nem lassítják az öregedést a csodakrémek

Nem lassítják az öregedést az antioxidánsokat tartalmazó krémek és élelmiszerek - derül ki egy brit kutatásból. A szakértők szerint még az is kérdés, hogy egyáltalán a szabad gyökök okozzák-e az öregedést.

Hirdetés
Hirdetés

Nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy az antioxidánsok lassítanák az öregedés folyamatát - állapították meg a University College of London (UCL) munkatársai, miután fonálférgeken vizsgálták a vegyületek hatását.

A nézet, amely szerint az öregedésért, a kötőszöveti rostok károsodásáért elsősorban a szabad gyökök - főleg a szuperoxidok - a felelősek, az ötvenes években terjedt el. Ezek az anyagok a szervezetben oxidatív stresszt, akár sejtek pusztulásához vezető sérüléseket képesek okozni.

A szervezetben megtalálható, vagy a táplálékkal bevitt antioxidánsok állítólag képesek megkötni a szabad gyököket, így minimalizálni a kárt, éppen ezért ezek a vegyületek a szépség- és élelmiszeripar kedvenc "csodaszerei".

A UCL munkatársai a fonálférgeken vizsgálták az antioxidánsok hatását: módosították az állatok génállományát, hogy szervezetük képes legyen elnyelni a szabad gyököket, ám az ilyen férgek ugyanannyi ideig éltek, mint átlagos társaik. Vagyis az oxidatív stressz kevésbé játszik szerepet a sejtek és a szövetek öregedésében, mint azt korábban gondolták.

"Valójában nem sokat értünk az öregedés alapvető folyamatából. A szabad gyökökről szóló teória ötven éve kitöltötte a tudásvákuumot, de nem áll meg a lábán. Világos, hogy a szuperoxidnak van szerepe a történetben, de csak kicsi: egyértelmű, hogy nem az oxidatív stressz az öregedés legfőbb okozója" - mondta a kutatás vezetője, David Gems.

A szakértő szerint az egészséges, kiegyensúlyozott étrend csökkenti több betegség kialakulásának kockázatát, olyanokét, mint a diabétesz, a rák vagy a csontritkulás, de nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy az antioxidánsok bevitele lelassítaná az öregedést.

Forrás: Inforadio.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend