Hirdetés
Ne nyugodjunk bele a vizeletvesztéses tünetekbe!

Ne nyugodjunk bele a vizeletvesztéses tünetekbe!

Az inkontinens panaszok rontják a nők önértékelését, szexuális önbecsülését. Sokan nem mernek edzőterembe menni vagy részt venni egy kiránduláson. Persze a betét nagy segítség bizonyos helyzetekben, de nem gondolom, hogy egy munkaképes nő számára ez az igazi megoldás. Ne nyugodjunk bele a vizeletvesztéses tünetekbe!

Hirdetés
Hirdetés

Amerikai és japán felmérések szerint a 18 éves lányok 18 százaléka gyakorta tapasztal vizeletvesztést, 50 százalékkal pedig előfordult már életében! Ezek eléggé ijesztő számok, és a kép még drámaibb, ha belegondolunk, hogy ez a tünet az életkor előrehaladtával csak súlyosbodik.

Az ok igen egyszerű: ha egy izmot nem dolgoztatunk, az idővel elsatnyul. Miért történne ez másképpen a záróizmainkkal? Ellenben ha folyamatosan karbantartjuk a gátizomzatunkat is, az elkerülhetetlenül megerősödik. Minderről számszerű adataim is vannak, ugyanis a Szent Rókus Kórház nőgyógyászat-urológia ambulancia keretén belül volt alkalmam hüvelyi erőméréseket végezni. Ez az ambulancia - szakítva a hagyományokkal - nem csupán műtéttel kívánta gyógyuláshoz segíteni a nőket, hanem a kórházban igénybe vehető Kriston Intim Torna (KIT) segítségével is.

A méréseket urodinámiás mérőberendezéssel, hüvelybe helyezett rektális szondával végeztük. A világon egyedülálló mérési protokollt állítottam össze, amely alapján a gátizomzat gyorsaságát, erejét, állóképességét és koordinációját vizsgáltam. A KIT gyakorlásának hatására kivétel nélkül mindenki fejlődést produkált. A hozzánk forduló nők 92 százalékának megszűntek a panaszai! Aki nem gyakorol, az viszont szembesülhet azzal, hogy a záróizmok tízhetes lustaság alatt is gyengülnek. Hiába, el kell fogadnuk: csak a karbantartott izom marad erős.

A torna mellett érdemes lenne hólyagkímélő életmódra berendezkednünk:

  • Ha vizelési ingert érzünk, menjünk ki. Nem hiszek a hólyagtréningben, ami a vizelet-visszatartás gyakorlását jelenti. Semmit nem old meg, ha túlfeszítjük a hólyagunkat - csak kényelmetlenül fogjuk magunkat érezni. Ráadásul a vizeletürítésnél megkönnyebbülést, pszichés elengedést is megélünk. A vizelési inger ennek az elengedésnek a szükségességére is figyelmeztet! Ha feszültek vagyunk, és túl gyakran kell kimennünk, ez talán azt is üzeni: "lazíts!" A vizelet-visszatartó szorítgatást sem tartom hasznosnak, hiszen így vizelet maradhat vissza a hólyagban.

  • Igyekezzünk elkerülni, hogy nyomás keletkezzen az alhasunkban! Vizeletürítés közben ne préseljünk! Amíg gyenge a gátizomzatunk, ne űzzünk zökkenéssel járó sportokat, az edzőteremben ne emeljünk erőlködve súlyokat! (A statisztikák szerint minden harmadik kocogó nőnek elcsöppen a vizelete!)

  • A szexuális élet örömtelensége nem csupán lelki, de fizikai következményekkel is járhat: meggyengül a hüvely, amely így a húgycsövet támasztó funkcióját is elveszíti. Persze a szexualitás fejlesztésére nincs recept, ezt az utat mindenkinek magának kell bejárnia.

Ne nyugodjunk bele a vizeletvesztéses tünetekbe!

Jó lenne, ha nem csupán akkor kezdenénk ezzel az izomcsoportunkkal foglalkozni, amikor panaszt okoz, hanem már jóval korábban. Ha az iskolákban az évek során akár csak egyetlen negyedóra akadna, amikor egy szakember mindezekről mesél a lányoknak, nagyon sokat nyernénk!

A tréningeken azt tapasztalom, hogy sok tanítványomnak nincs kellő testtudata, nem viszonyulnak eléggé felszabadultan a saját testükhöz. Márpedig egy olyan testtájat, amelyhez szégyen, bűntudat vagy különféle sérelmek kapcsolódnak, nem lehet egyből tornáztatni! Ehhez előbb egy kis befelé fordulásra, elmélyülésre és sok beszélgetésre van szükség.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend