Hirdetés
Mit kívánsz? Elmondjuk, mit jelent!

Mit kívánsz? Elmondjuk, mit jelent!

Nem csak a terhesek kívánósak, hanem mindenki. Amikor éhesek vagyunk, akkor is meg tudjuk mondani, hogy most épp mit ennénk. Ez akkor jelzés értékű, ha sokáig és rendkívüli módon vágyunk valamilyen ételre.

Hirdetés
Hirdetés

Csokoládé

A csokiban sok a magnézium, így ha eszeveszetten kívánjuk, akkor lehet, hogy ez a fontos ásványi anyag hiányzik a szervezetünkből. Még valószínűbb, hogy így van, ha a menstruációs ciklus második felében jelentkezik a kívánás, mert ilyenkor csökken a magnézium szintje. De a túlzott alkohol-, tea-, kávé- és szánsavas üdítő fogyasztás is okozhatja az ásvány hiányát.

Ha mindenképp csoki kell, akkor válaszd a legalább 75 százalékok kakótartalmú változatokat, mert egészségesek. A mogyoróban még több magnézium van, mint a csokiban, de a zöld leves zöldségek, a barnarizs, a teljes kiőrlésű kenyér és a tökmag is magas magnéziumtartalmú.

Édesség

Krómiumhiányról lehet szó, ha édességre vágysz. Ez az ásvány az inzulinnal dolgozik össze, hogy segítse a glükóz szállítását a vérből a sejtekbe.

Mit kívánsz? Elmondjuk, mit jelent!

A cukorral csak rosszabbat teszel, úgyhogy inkább egyél májat, vesét, marhahúst, csirkét, répát, krumplit, brokkolit, spárgát, teljes kiőrlésű gabonát vagy tojást. Ezek ugyanis magas krómiumtartalmúak.

Hús

A húsétel utáni olthatatlan vágy vas vagy cink hiányra utalhat. Ezek nélkül az ásványok nélkül bizony könnyen ágynak eshetünk.

Kétség kívül a vörös hús a legjobb a pótlásra, de a kagyló, a lencse, a spenót, a tökmag, a sajt és a teljeskiőrlésű kenyér is megteszi a hatását.

Sajt

Valószínűleg kálciumhiányod van, ha sajtra vágysz. A kálcium az egyik legfontosabb ásványi anyag az emebri szervezet számára, mert nem csak a fogakat és csontokat erősíti, de az ideg- és izomműködésben is jelentős szerepe van.

Edd azt a sajtot, ha kívánod, de ihatsz tejet is vagy joghurtot. Magas kálciumtartalmú még a tonhal, a szardínia, a brokkoli és a mandula is. De ne feledd, hogy a kálcium felszívódásához D-vitaminra is szükséged van, amit a napfény biztosít a legjobban.

Szénhidrát

Kevés a triptofán, ha vágyod a szénhidrátot. És ez azért baj, mert rossz lesz a hangulatod, a ideges leszel, és az alvással is gondjaid lesznek, ha így marad.

A fehérjefogyasztás segíthet, ha nem akarsz annyi szénhidrátot enni. Sok triptofánt tartalmaz a pulykahús, a tej, a tojás, a kesudió, a mogyoró, a túró és a banán.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend