Hirdetés
Mikortól figyeljünk az elhízásra

Mikortól figyeljünk az elhízásra

Vannak korszakok, amikor fokozottabban kell figyelnünk az egészséges táplálkozásra, a sportolásra, mert az ekkor felszedett kilók nehezebben olvadnak le. Érdemes már a gyermekeket megtanítani a tudatos táplálkozás fontosságára, így később ez rutinszerűen válik életünk részévé.

Hirdetés
Hirdetés


A gyermekkori elhízás egyik kritikus szakasza a hároméves kor, majd a tizenegyedik év táján, a mellékvesekéreg-működés beindulása idézhet elő változást a testsúlyban.  Fontos odafigyelni már gyermekkorban a táplálkozásra, a rendszeres mozgásra, mert az elhízott gyermekek gyakran felnőttkorukban is túlsúlyosak lesznek. A serdülőkor táján – a hormonok kifejlődésekor – főleg a fiúk fogynak le, a lányoknál éppen az ellenkezője történhet: ha nem figyelnek oda, a súlyuk gyarapodni kezd.

A női alakon ezek után a terhesség és a szoptatás időszaka hagyhat nyomot, sokan ekkortól kezdve lesznek végérvényesen kövérek. A férfiaknál általában a harmincadik év után fordulhat a kocka: az addigi mozgékony életstílus, a kalandozások után az otthon melege nem égeti, hanem gyarapítja a zsírszövetet. A rendszeres vacsora, a tévénézés sörrel és rágcsálnivalóval sokat tehet az elhízásért. A változókor idején a megfelelő hormonpótlás hiányában a nők szintén gyarapodni kezdenek, s ez több mint egy évtizedig is tarthat.

A 65. életév után a felépítő folyamatokkal szemben a lebontó folyamatok vannak túlsúlyban, így a testtömegünk kezd megcsappanni. Ám az említett veszélyes életszakaszokon kívül a szervezetnek természetes súlygyarapodása is van. Ez mindössze 30 dekagramm évente, de ha utánaszámolunk, hogy a normál testtömeghez képest már hat kiló fölösleg is veszélyes lehet, érdemesnek látszik a normális súlygyarapodást is fékezni.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend