Hirdetés
Lúgosítást segítő ételeink

Lúgosítást segítő ételeink

Sokan tudják, hogy bizonyos élelmiszerek mennyire károsak a szervezetnek, de még mindig azokat fogyasztják. Feldolgozott és génmódosított élelmiszer, gyorsételek, desszertek – folyamatosan mérgezzük a testünket, pedig ezek az ételek megváltoztatják a test pH-értékét. Az emberi szervezet jó esetben lúgos, de folyamatosan megyünk a természettel szemben és egyre inkább savasítjuk. A savas pH-érték kihatással van az immunrendszerre és a testet védtelenné teszi a betegségekkel szemben.

Hirdetés
Hirdetés

 

A legegyszerűbb módja a lúgosításnak a zöldségek, főként a zöld leveles ételek rendszeres fogyasztása. Szervezetünk alapjában véve lúgos, a tudatos étkezéssel kitűzhetjük azt a célt, hogy egyensúlyba kerüljön a savas-lúgos bázis, így segítve az emésztést, hogy távozás előtt (széklet, pisi) minél több értékes anyagot tudjon hasznosítson a szervezet.

Lúgosító ételek

Mángold: Az egyik legismertebb lúgosító növény, véd a vírusokkal, baktériumokkal és szabadgyökökkel szemben.

Dinnye: Igazi méregtelenítő bomba, ráadásként nagyon jó pH-értéke van, átlagosan 8,5. Együk rendszeresen, bármelyik fajtáját választhatjuk. A görögdinnye 92%-a víz.

Hajdina: A búza helyett érdemes fogyaasztani. Tápanyagai energiát nyújtanak és egész napra eltöltenek. Erősíti az immunrendszert és fenntarja a keringésed optimális működését.

Olívaolaj: Az olívaolaj több E-vitamint és telítetlen zsírsavat tartalmaz.

Lenmag: A magvak lúgosak, sok rostot és rengeteg E-vitamint tartalmaznak. Gyulladáscsökkentő hatásúak, de megszüntetik a hőhullámokat menopauzás nőknél.

Lúgos élelmiszerek

Avokádó: tele van egyszeresen telítetlen zsírsavakkal, védi a szívet
Banán: A, E-vitamit, vas, réz, jód, mangán és foszfor található benne.
Sárgarépa: a látást javítja
Fokhagyma: szabályozza a vérnyomást
Brokkoli: leviszi a koleszterint
Szőlő: multivitaminokat és antioxidánsokat tartalmaz, hatékony magas vérnyomás ellen
Ananász: zsírégető
Citrom: a leghatékonyabb lúgosító élelmiszer. A citrusfélékkel megelőzhető a nátha és az influenza.
Kelbimbó: ismert rákellenes szer
Savanyú káposzta és más fermentált ételek: tartalmazzák a jó probiotikumokat
Karfiol: magas C-vitamin tartalmú, ásványi sókban gazdag, jó kenyér helyett
Grapefruit: magas az A- és a C-vitamin tartalma
Algák: sok bennük a vas és erős lúgosítók
Quinoa: csökkenti a vércukorszintet
Uborka: 90%-a víz, széppé és fiatalossá varászolja a bőrt
Petrezselyem: méregteleníti a beleket
Mangó: béltisztító
Spenót:  vitaminbomba
Narancs: elűzi a vírusokat
Papaya: hashajtó, kiüríti a toxinokat a belekből

TIPP: A szervezet jelen pH értékét a legegyszerűbben lakmuszpapírral tudjuk megvizsgálni. Reggel ébredés után, még mielőtt bármit a szánkba vennénk, vegyünk nyálmintát és cseppentsük azt a lakmuszpapírra. Abban az esetben, ha kék marad a lakmuszpapír, optimális a pH viszony szervezetünkben. Ha zöld lesz az elszíneződés, savas közegű a szervezet pH-ja, ha sárga elszíneződés az eredmény, akkor súlyos pH eltolódás mutatkozik, ami mindenképpen kezelésre szorul. Persze ez csak közelítő információt ad testünkről.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend