Hirdetés
Kényes kérdés: libidócsökkenés változókorban

Kényes kérdés: libidócsökkenés változókorban

Egy kérdéssel szeretnék Önökhöz fordulni, ami számomra kellemetlen és zavarba ejtő, lehet, hogy megtaláltam a megoldást a problémára, de a múltkori cikkük olvasása után kicsit elbizonytalanodtam. A helyzet az, hogy változó korba értem, és valószínűleg ennek tudható be, hogy hirtelen lecsökkent a libidóm.

Hirdetés
Hirdetés

Kényes kérdés: libidócsökkenés változókorban

 

Próbálom a férjem előtt eltitkolni, de eléggé nehezen megy, ráadásul rettentően félek, hogy így „maradtam”, miközben még életem fele hátra van. Viszont rátaláltam a neten egy gyógyszerre, egy amolyan „rózsaszín” kék tablettára, a használati útmutatóban azt írják, hogy alig van mellékhatása. Nem kell hozzá recept, persze nem túl olcsó, de szívesen kipróbálnám. Egyedül attól félek, hogy hamis és nem szeretnék magamnak és a férjemnek kellemetlenséget, miután beszedtem. Kérem szépen, adjanak tanácsot az ügyben!

Köszönettel: K. Tímea

 

Kedves Tímea!

Nagyon szépen köszönjük, hogy hozzánk fordult a kérdésével! Bátran kijelenthetem, hogy az Ön által talált „rózsaszín” kék tabletta hamis gyógyszer. A helyzet az, hogy bár van kutatási fázisban női libidónövelő készítmény Európában is, annak vizsgálata még nem zárult le. Egy gyógyszer fejlesztése során komoly figyelmet fordítanak arra, hogy a gyógyszer szedésével járó előnyök messze túlhaladják a szer által okozott mellékhatásokat, ezért hosszú ideig vizsgálják a gyógyszerjelölt készítményt, csak ezt követően engedélyezik. Ez a folyamat Európában még nem zárult le, azaz nincs engedélyezve ez a bizonyos tabletta. Azt, hogy ez a bizonyos készítmény hamis, az is mutatja, hogy az ilyen típusú készítmény bizonyosan a vényköteles kategóriába tartozik majd, az ilyen szereket pedig nem lehet a neten rendelni. Azt se feledje, kedves Tímea, hogy Magyarországon gyógyszert kizárólag azok a patikák forgalmazhatnak interneten, amelyek megtalálhatók az alábbi listában: https://www.ogyei.gov.hu/gyogyszertarkereso/index.php?action=search&list_type=internet

A problémáját illetőn valószínűleg magát az okot kellene kideríteni. A libidócsökkenés oka lehet persze a hormonális változás, de lehet valamelyik gyógyszer mellékhatása, sőt gyakran vissza lehet vezetni valamely lelki vagy testi eredetű változásra. A háziorvoson kívül speciális szakambulanciához is fordulhat, mely a női és férfi szexuális zavarok államilag finanszírozott szakellátó helye Magyarországon, bejelentkezni lehet telefonon [+36-1-452-9408], illetve személyesen (OPAI, 1135. Budapest, Lehel u. 59.). A rendelésre beutaló nélkül, az egész ország területéről jelentkezhetnek az érvényes biztosítással rendelkezők.

 

Dr. Ilku Lívia A HENT gyógyszerhamisítás elleni munkacsoport vezetője

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend