Hirdetés
Így fiatalít a mozgás!

Így fiatalít a mozgás!

A fizikai aktivitás megőrzi az idősek egészségét, energiáját és önállóságát.

Hirdetés
Hirdetés

A 65 évnél idősebbek több, mint 10 órát töltenek ülve vagy fekve napközben. Ezzel ők a legkevésbé mozgékony korosztály, aminek egészségükkel fizetik meg az árát. Aki nem mozog, az könnyebben esik el, könnyebben válik túlsúlyossá és nagyobb az esélye a szívelégtelenségre.

Így fiatalít a mozgás!

Fiatalként is fontos a testmozgás, de az idő előrehaladtával egyre fontosabbá válik, mert ha nem maradunk aktívak, akkor minden dolog, amit korábban játszi könnyedséggel elvégeztünk, óriási feladatként tornyosul majd a fejünk fölé, legyen szó csupán néhány lépcsőfok megmászásáról.

Tudományosan bizonyított, hogy a fizikailag aktív emberek kevésbé hajlamosak a szívelégtelenségre, stroke-ra, 2-es típusú cukorbetegségre, néhány típusú rákra, depresszióra és demenciára.

Mit mozogjon az, aki idős?

A fizikai aktivitás bármit jelenthet a sétától kezdve a rekreációs mozgásig. A lényeg, hogy ne álljunk meg, ne üldögéljünk órákig egy helyben, ami azt jelenti, hogy kerüljük az órákon keresztüli tv nézést, számítógépezést, vezetést.

A legjobb ha hetente két és fél órát szánunk valamilyen közepes intenzitású aerobic jellegű tornával, úgy mint gyors gyaloglás,vízi aerobic, biciklizés, tenisz. Mozogjunk minden hétköznap kb. fél órát, és már teljesítettük is a feladatot. Hetente kétszer pedig iktassunk be olyan feladatokat, amik megdolgoztatják az izmainkat (súlyemelés vagy nagyobb igénybevételt igénylő kertészkedés).

Így fiatalít a mozgás!

A „Címlaphölgy 60 felett” kampányról a Patika Tükörben olvashatnak. Kérje a lapot gyógyszerészétől!

A kampányról és a jelentkezés részleteiről ide kattintva tudhat meg többet!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend