Hirdetés
Így csökkenti a vérnyomást a mediterrán étrend

Így csökkenti a vérnyomást a mediterrán étrend

A mediterrán étrend vérnyomáscsökkentő hatását magyarázta meg egy brit kutatás: a telítetlen zsírsavak a nitritben gazdag zöldségfélék együtt védenek a magas vérnyomástól.

2014.05.21
Hirdetés
Hirdetés

A mediterrán étrendben használt olívaolaj, diófélék és az avokádó telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, a spenót, a zeller és a sárgarépa pedig nitritekben és nitrátokban bővelkedik. Korábbi tanulmányok kimutatták, hogy az ilyen étrendnek vérnyomáscsökkentő hatása lehet.

A King's College London (KLC) egy kutatócsoportja most arról számolt be, hogy ha ezt a két ételcsoportot kombinálják, a telítetlen zsírsavak és a zöldségek nitrogénvegyületei együtt speciális zsírsavakat hoznak létre.
A kutatók egereket használtak a kísérlethez, amelyben azt vizsgálták, hogyan csökkentik a vérnyomást ezek a speciális zsírsavak, vagyis gátolják-e azt az enzimet, amely a vérnyomást szabályozza.

Így csökkenti a vérnyomást a mediterrán étrend

Úgy módosították az egerek egy részének génjeit, hogy ellenálljanak ennek a gátló folyamatnak. Nekik magas maradt a vérnyomásuk, pedig olyan zsírsavakkal etették őket, amilyenek a mediterrán étrend fogyasztásakor alakulnak ki. Az egészséges egerek ugyanilyen táplálékot kaptak, és az ő vérnyomásuk csökkent.

Philip Eaton, a kutatás vezetője szerint munkájuk segít megmagyarázni, miért mutatta ki a korábbi kutatás, hogy az extraszűz olívaolajat és olajos magvakat használó mediterrán étrend csökkenti a szélütés, a szívproblémák és a szívrohamok, illetve más szív- és érrendszeri betegségek előfordulását.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend