Hirdetés
Gyakorlatok a könnyebb szülésért

Gyakorlatok a könnyebb szülésért

A szülés megkönnyítéséhez léteznek gyakorlatok, amiket minden kismamának ajánlott elvégezni.

Hirdetés
Hirdetés

A fájdalommentes, könnyebb szülésérdekében ajánlott megtenni, amit tudunk. Mivel előre nem lehet megmondani, hogyan fog lezajlani, lesz-e komplikáció a baba világra hozása közben, így a szülést megkönnyítő gyakorlatok valóban hasznossá válnak a nagy pillanatban.

Kegel gyakorlatok

Szülés alatt sokat segít, ha a kismama képes tudatosan ellazítani alhasi és genitális izmait. A Kegel-gyakorlatok éppen a nemi szerv körüli izmokat tudja fejleszteni. A gyakorlat a szülés mellett a szexuális örömök fejlesztésében is segít, tehát minden nőnek ajánlott rendszeresen végezni a különleges tornát. A speciális terület edzése a gátizmok felváltott összeszorításából és ellazításából áll, amit 5-10 másodpercen keresztül, legalább tízszer kell ismételni reggel, napközben és este.

Gyakorlatok a könnyebb szülésért

Cica hát

A jól ismert cica hát-kutya hát gyakorlat a terhesség ideje alatt segít a derékfájdalmak elűzésében, miközben megtornásztatja az alhasi izmokat és a csípő környékét. Négykézlábra ereszkedve a mély levegő beszívásával a hasat behúzva púposítjuk a hátat, derekat. Néhány másodperc után ellazítjuk, majd újra megismételjük 10-15 alkalommal.

Csípő lazítás

Nyújtott lábbal üljünk a talajra. Miközben lábaink csípőszéles terpeszben vannak, gyengéden próbáljuk a földhöz szorítani a térdeket, majd ismét ellazítani. A gyakorlattal az ízületeink fejleszthetőek a csípő tornáztatása közben.

Székre ülő póz

Ezzel a gyakorlattal remekül lehet erősíteni a combot és farizmot egyaránt. Egy széket magunk mögé téve, a támláján megtámaszkodva guggolunk le addig, amíg hátunk a támlával egyvonalba nem kerül. A gyakorlat akkor tökéletes, ha a comb a talajjal párhuzamos. Rövid ideig tartsuk ki, majd egyenesedjünk fel. Kis pihenő után ismételjük a gyakorlatot.

Terhes torna

Minden gyakorlatnál fontos, hogy semmit ne ismételjünk a végletekig. Figyeljünk a testünk, és főleg a baba jelzéseire. Fájdalom esetén azonnal hagyjuk abba a tornát. Azoknak a kismamák, akik otthon nem szívesen végeznek hasonló feladatokat, még inkább ajánlott a terhes torna, hogy a lehető legjobban felkészülhessenek a szülésre.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend