Hirdetés
Ételek, amik a koncentrációt segítik

Ételek, amik a koncentrációt segítik

Ginseng, hal, piros bogyók vagy koffein? Hallasz az élelmiszerek és étrend-kiegészítők hatásairól, és elhiszed, hogy mindenre képesek. Élesítik a fókuszt, javítják a memóriát, a figyelmet illetve az agy működését. De vajon tényleg működik? Mi tagadás, ahogy öregszünk, a testünk velünk öregszik. A jó hír az, van esélye az egészséges agy megőrzésének, ha okos élelmiszereket és italokat csempészünk az étrendedünkbe.

Hirdetés
Hirdetés

A koffein éberré tesz

Nincs csodafegyver, ami növeli az IQ-t vagy okosabbá tesz, de bizonyos anyagok, mint a koffein, energetizál és segít koncentrálni. Kávéban, csokoládéban, energia italokban és egyes gyógyszerekben lévő koffein felébreszt, bár ez a hatás rövid távú. Több néha kevesebb: a túlzásba vitt koffeintől ideges lehetsz.

Cukor javítja az éberséget

A cukor az agy preferált energiaforrása. Nem a fehér cukor, hanem a glükóz, a bevitt ételekből a test feldolgoz. Ezért, ha iszol egy pohárral valami édeset, rövid távon fellendíti a memóriát, gondolkodást, és a mentális képességeket. Viszont a túl sok rontja a memóriát.

Reggelizz, hogy legyen az agyadnak üzemanyag

Csábít, hogy kihagyd a reggelit? Tanulmányok kimutatták, hogy reggeli javítja a rövid távú memóriát és a figyelmet. Azok a diákok, akik reggeliznek, jobban teljesítenek, mint azok, akik nem. A top élelmiszereket kutatók listáján a magas rost tartalmú, teljes kiőrlésű gabonák, tejtermékek és gyümölcsök találhatóak. Viszont nem szabad sokat enni, a kutatók azt is megállapították, hogy a magas kalória tartalmú reggelik megakadályozzák a koncentrációt.

A hal tényleg jó az agynak

A hal nagyszerű fehérje forrás, ami lendületet ad az agynak. Gazdag omega-3 zsírsavban, amely kulcsfontosságú az agy egészségéhez. Ez az egészséges zsír jelentősen támogatja az agyi teljesítményt: az az étrend, ami sokat tartalmaz belőle összefüggésbe hozható az alacsonyabb demencia és a stroke kockázatával és lassabb a mentális hanyatlás. Plusz fontos szerepet játszik a memória javításában, különösen, az öregedésnél. Az agy és a szív egészségének védelmében, egyél két adag halat hetente.

Egyél naponta diót és csokoládét

A diófélék és magvak remek antioxidáns és E vitamin források. Néhány tanulmány szerint csökkenti a kognitív hanyatlást, ami a korral jár. Az étcsokoládé is erős antioxidáns és természetes stimulánsokat tartalmaz, mint a koffein, amely fokozza az összpontosítást. Naponta egyél meg egy marék diót és étcsokoládét, hogy élvezhesd minden előnyét, minimális felesleges kalória, zsír és cukor bevitellel.

Egyél avokádót és teljes kiőrlésű gabonát

A testben minden szerv függ a vér áramlásától, különösen a szív és az agy. Az étrend, amely gazdag a teljes kiőrlésű gabonákban és gyümölcsökben, mint az avokádó, csökkentheti a szívbetegségek kockázatát, és alacsonyabb a rossz koleszterin szintje. Ez csökkenti a kockázatát az érszűkületnek és növeli a vér áramlását. A teljes kiőrlésű gabonák szintén hozzájárulnak az élelmi rost és E vitamin bevitelhez. Bár az avokádó zsíros, ez egyszeresen telítetlen zsír, amely segít az egészséges véráramlást.

Áfonya: szuper tápláló

Állatokon végzett kutatások azt mutatják, hogy a fekete áfonya megvédi az agyat a szabad gyökök által okozott károktól és csökkentheti a hatását korral kapcsolatos betegségeknek, mint például az Alzheimer-kór vagy a demencia. Tanulmányok azt mutatják, hogy az áfonyában gazdag étrend javítja mind a tanulási képességet mind az izomműködést az öreg patkányokban, így mentálisan egyenlők a sokkal fiatalabb példányokkal.

Az egészséges étrend előnyei

Elcsépelten hangzik, de igaz: ha az étendből hiányoznak alapvető tápanyagok, a koncentrációs képesség csökken. A túl sok és a túl kevés is zavarja az összpontosítást. A nehéz ételek fáradékonnyá tesznek, míg a kevés kalória zavaró éhségrohamokat okoz. Törekedjünk kiegyensúlyozott étrendre, tele sokféle egészséges ételekkel.

Vitaminok, ásványi anyagok és kiegészítők?

A boltok polcain sorakoznak a kiegészítők, hogy felturbózzák a szervezetünket. Bár sok beszámoló van az agy teljesítményét növelő kiegészítőkről, mint a B vitaminok, C, E, béta-karotin, és a magnézium, ezek ígéretesek, de a pótlás csak azoknak hasznos, akiknek az étrendjéből hiányzik az adott tápanyag. Egyes kutatók óvatosan optimisták a ginzenggel, ginkgoval, vitaminokkal, ásványi anyagokkal, és gyógynövény kombinációkkal, és azok hatásaival az agyra, de több bizonyíték szükséges.

Készen a nagy napra

Szeretnéd, hogy a koncentráló képességed erősödjön? Kezd az étkezést 100% -os gyümölcslével, teljes kiőrlésű kifli lazaccal, és egy csésze kávéval. A kiegyensúlyozott étkezés mellett, a szakértők még ezeket tanácsolják: megfelelő éjszakai alvás, maradj hidratált, a mozgás segít élesíteni a gondolkodást, meditálj és pihenj.

Forrás: WebMD

Ételek, amik a koncentrációt segítik

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend