Hirdetés
Édesszájú vagy? Így küzdd le a kísértést!

Édesszájú vagy? Így küzdd le a kísértést!

Alighogy megetted a reggeli finomságodat, már 2 óra múlva más édességre vágysz? Íme, néhány tipp, hogy leküzdd az édesség iránti sóvárgásodat.

Hirdetés
Hirdetés

Ha folyamatosan sóvárogsz az édességek után, itt van néhány tipp, ami segítséget nyújthat ennek legyőzésében.

1.  Csak módjával!

Mindig csak egy keveset egyél abból, amit megkívántál éppen, egy kis sütit vagy egy kisebb nyalókát. Ha csak egy kis élvezetet kapsz meg abból, amit kívánsz, az segíthet irányítani az érzéseidet a visszautasítással szemben. Próbálj meg ragaszkodni a 150 kalóriás határértékhez!

2. Kombináld az ételeket!

Ha lehetetlennek tűnik megállni egy kis adag édességnél, jó ötlet lehet kombinálni valami más étellel az adagot, így jól is lakhatsz.

Édesszájú vagy? Így küzdd le a kísértést!

Ha megkívánod például a csokit, fogj egy banánt és csokoládészószba mártogatva, vagy mandulával összemixelve ki tudod elégíteni az édesség iránti minden vágyadat. Hasznos ráadásként elmúlhat a sóvárgásod az édesség iránt és még egészséges ételt is fogyasztasz.

3. Azonnali megvonás

Az összes cukor kizárása az étrendből egyeseknek nagyon jól beválik, bár a kezdeti 48-72 óra igen nehéz. Sok ember számára az azonnali megvonás segít csökkenteni a vágyat pár nap után. Más embereknek ez igen nehéz tud lenni, és továbbra is sóvárognak az édesség után. Ha az azonnali megvonás nem neked való, rászoktathatod magad arra is, hogy kevesebbel is beérd.

4. Rágózz!

Ha valamilyen szinten csillapítani szeretnéd a vágyad, vegyél be egy rágót! Kutatások kimutatták, hogy a rágózás csökkenteni tudja az ételek utáni vágyat.

5. Egyél gyümölcsöt!

Legyen mindig kéznél egy kis gyümölcs, ha megkívánnád az édességet. Fontos tápanyagokat és rostokat juttathatsz a szervezetedbe, és még az édességet is megkapod. Szerelkezz fel mogyoróval, magvakkal és szárított gyümölcsökkel, legyenek mindig kéznél, így nem a régi, cukros finomságokat fogod enni.

6. Sétálj!

Amikor sóvárogni kezdesz az édességek iránt, menj el sétálni. Sétálj egyet a háztömb körül vagy csinálj valamit, ami kicsit kimozdít és elvonja a figyelmedet!

7. Válaszd a minőséget a mennyiség helyett!

Ha valamilyen édes finomságra vágysz, válassz egy gyönyörű ételt! De csak mértékkel fogyaszd. Például válassz egy nagyon finom étcsokoládés trüffelt egy óriási nyalóka helyett, és élvezz ki minden falatot - szép lassan. Nem kell lemondanod a kedvenc finomságaidról, csak kisebb adagokban kell őket fogyasztani! Próbálj meg kis adagokat becsempészni az táplálkozásodba és figyelj oda rá, hogy a cukros dolgok helyett egészséges ételek töltsék meg a gyomrod.

8. Étkezz rendszeresen!

Ha túl sok időt hagysz két étkezés között, könnyebben kívánod meg az édes vagy zsíros ételeket étvágy csökkentés céljából. Ha 3-5 óránként étkezel, akkor stabil lesz a vércukorszinted és így sokkal kevésbé fogsz irracionális módon enni. Válassz proteinben és rostokban gazdag ételeket, például gabonát és más hasonló termékeket!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend