Hirdetés
A vékony nőknek is lehet narancsbőre?

A vékony nőknek is lehet narancsbőre?

A válasz igen. A narancsbőr nem egyértelműen a túlsúly függvénye, annál sokkal összetettebb probléma. Sajnos, ha már kialakult, nehéz megszabadulni tőle, de kellő odafigyeléssel és életmódváltással enyhíthetjük ezt az esztétikai problémát. Szakértőnk dr. Révész Klaudia bőrgyógyász.

Hirdetés
Hirdetés

A cellulit vagy más néven narancsbőr egy esztétikai probléma: a csípőn, a fenéken, a combon vagy a felkaron kialakuló göröngyös tüneteket hívjuk így. Az érintett területeken rossz a bőr kötőszöveteinek vér- és nyirokkeringése, lassúbb az anyagcseréje (ezért érezzük tapintáskor hidegnek).

Amiről nem tehetünk

A bőr szerkezete

A cellulit főleg (de nem kizárólag!) a nőket érinti. Ennek az a legfőbb oka, hogy a bőr felépítése más a férfiaknál és más a nőknél. Míg a kötőszöveti rostok, azaz a kollagén hálózatos szerkezete a férfiaknál a felszínre merőleges, addig a nőknél a rostok ferdén futnak: terhesség esetén így nagyobb a lehetőség a tágulásra.

A vékony nőknek is lehet narancsbőre?

A bőr alatti zsírszövet valójában a bőr legalsó, harmadik rétege, amit bőraljának nevezünk. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek van valamennyi zsírréteg a bőre alatt, aminek vastagsága testtájanként, nemtől, kortól, életmódtól függően változó. A nők esetében a zsírsejtek a ferde lefutású kollagénrostok között lazábban beágyazódva nagyobb teret nyerhetnek, könnyebben megnyújthatják a kötőszöveti rostokat, különösen, ha nőni kezdenek a zsírsejtek (hízáskor ez történik: nem a számuk, hanem a méretük nő).

Genetika

A kötőszöveti gyengeség sajnos örökölhető. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a vékonyabb nők combja-feneke is nemritkán narancsbőrös lesz.

Amiről tehetünk

Számos, az életmódból fakadó tényező is hozzájárul a cellulit kialakulásához. Íme, további öt ok, amely akár a vékony nőknél is narancsbőrt eredményezhet.

Fogamzásgátlók

A zsírsejtek sok anyag, többek között a hormonok depójaként is szolgálnak. Ebből a szempontból nem tanácsos fogamzásgátlót szedni: a ki nem ürült szintetikus hormonok a zsírsejtekben raktározódhatnak.

Dohányzás

A cigarettából származó égéstermékek szűkítik az ereket, rontják a keringést a bőr kötőszövetében is. A zsírdepókban raktározódó káros anyagok is nehezebben ürülnek ki.

Diétahibák

Kávé: vízhajtó hatású, ezért hozzájárul a szervezet kiszáradásához, ráadásul savasít is. Túlzott édességfogyasztás: hizlal és savasít. Túlzott, drasztikus fogyókúrák: savasító hatásúak, ráadásul a jojó-effektus miatti gyors visszahízásnak nem szép az eredménye. Egyoldalú, ásványi anyagokban és vitaminokban szegény táplálkozás: a kötöszöveti rostoknak is szükségük van regenerálódásra, amihez szintén fontos a változatos, egészséges táplálkozás.

Emésztési zavarok

A legkörültekintőbben megválasztott étrend sem biztosan talál célba, ha valakinek az emésztése, és a tápanyagok felszívódása nem megfelelő – ilyen gyanú esetén szakember segítségét kell kérni!

Túlzott gyógyszerfogyasztás

Magyarország élen jár a gyógyszerfogyasztásban. Többek között az indokolatlanul szedett rengeteg antibiotikum, gombaellenes szer vagy fájdalomcsillapító nagy megterhelést jelent a májnak, ami a fő méregtelenítő szervünk. Ha ezt a funkciót a túlterhelés miatt nem tudja megfelelően ellátni, a toxikus anyagok, salakanyagok a depóba kerülnek...

Mozgáshiány

Ha nem mozgunk eleget, akkor lanyhul a keringés, és nem tudnak kiürülni a salakanyagok.

Teendők

Mozogjunk!

A sport csupa áldásos eredményt hoz: általa zsírt égethetünk, izomzatot építhetünk, és az anyagcserét is fokozhatjuk. A sport és a belőle származó  jó tónusú izomzat feszesíti a kötöszöveti rostokat, azokat az új megterhelésnek megfelelően átépíti, felfrissíti, ezáltal a bőr is feszesebbé válik.

Változtassunk a táplálkozási szokásainkon!

Kerüljük a cukrot, a finomított lisztet, a tartósítószerekkel, színezőanyagokkal, aromákkal dúsított termékeket! Fogyasszunk sok nyers zöldséget és gyümölcsöt, válasszuk a rostokban gazdag élelmiszereket! Kerüljük a nagy lakomákat, inkább együnk többször keveset!

Igyunk sokat!

Fogyasszunk naponta legalább két liter folyadékot. Ez lehetőleg víz vagy ízesítetlen tea legyen. Különösen jó hatásúak a zöld teák és más zsírégető teakeverékek. Folyadékbevitelnek számítanak a májregeneráló, méregtelenítő-salaktalanító teák is, ezek kúraszerű fogyasztása javasolt!

Válasszunk megfelelő esztétikai kezeléseket.

Figyeljünk oda arra, hogy ne olyan kezelést kérjünk, amely csupán megmozgatja a zsírszövetet és kipréseli belőle a salakanyagokat: ha ezek bekerülnek a keringésbe, de nem távoznak, az akár rossz közérzetet, fejfájást is okozhat. A zsírsejtek roncsolásán túl az anyagcsere és a keringés helyi fokozására is szükség van, ami elősegíti a káros anyagoknak a nyirokkeringésbe való bekerülését, majd távozását a szervezetből. Nagyon fontos, hogy a kezelés után ehhez mi is hozzájáruljunk fokozott folyadékbevitellel!

Ne várjunk azonnali hatást: a kezelések kúraszerűen, 8-10 alkalommal ismétlendők. A jó terápia a páciens alkatához, körülményeihez (akár a menstruációs ciklusához is) igazodik. Ilyen lehet többek között a hullám-nyirokmasszázs, a kézi cellulit-és/vagy reflexpont- masszázs, a hipoxi-tréner, a mélyizomtréning, az elektrolipolízis, az LPG, a Vela-shape (rádiófrekvenciás-infravörös kezelés), a klasszikus mezoterápia, a GUNA-biolifting (ami a reflexpontok kezelésén keresztül is hat), vagy a cavitációs ultrahangkezelés.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend