Hirdetés
A nők munkahelyén több a bacilus

A nők munkahelyén több a bacilus

Egy nemrégiben napvilágot látott tanulmány szerint a nők irodájában több a baktérium, mint a férfiakéban, ugyanakkor a női pénztárcák tisztábbak.

Hirdetés
Hirdetés

A szokatlan témájú kutatást az Arizona Egyetem munkatársai, Sheri Maxwell és Charles Gerba végezték, melyet egy tisztítószereket gyártó vállalat támogatott. A kutatók 54 férfi és 59 nő irodáját vizsgálták meg New York-ban, Los Angeles-ben, San Francisco-ban, Oregon-ban és Washingtonban. A szakemberek nyolc helyről vettek mintát: a telefonról, az asztalról, az egérről, a billentyűzetről, a felkiáltójel gombról, egy tollról, az asztal fiókjának aljáról és a fiók fogantyújáról. Az eredmény: a nők irodájában kétszer annyi baktérium van, mint a férfiakéban.

A nők munkahelyén több a bacilus

A kutatók ugyancsak megvizsgálták a dolgozók személyes tárgyait, beleértve a kézi számítógépeket (PDA), a pénztárcákat és a nők sminkeszközeit. A férfiak pénztárcáin több bacilus volt, mint bármely más vizsgált, akár irodai, akár személyes tárgyon.

A következő három a leggyakoribb baktérium "lelőhely" a női irodákban:

  • sminkkészlet
  • telefon
  • pénztárca

Ugyanez a férfiaknál:

  • pénztárca
  • PDA
  • telefon

A kutatók a methicillin antibiotikummal szemben ellenálló, különösen veszélyes Staphylococcus aureus (MRSA) nevű baktériumot is keresték. Mintegy 15 irodában találtak ilyen kórokozót. Az MRSA gyakoribb volt a nők között.

A legszennyezettebb rész a dolgozók irodájában a fiók alja volt, ahol sokan ételt tároltak. "Minél több időt tölt valaki az asztalánál, az annál jobb a baktériumok számára, pláne, ha ott is étkeznek." - mondta Gerba. Penészgombát - amely gyakoribb volt a nők irodájában - a telefonon, asztalon és az egéren is találtak.

Gerba és kollégái már évekkel ezelőtt megállapították, hogy kilenc, irodához kötött munkahely közül a tanárok irodája a legszennyezettebb, a jogászoké pedig a legtisztább.

Forrás: Medipress

Hirdetés
Hirdetés
Kapcsolódó írások
Hirdetés
Pirula Trend