Hirdetés
A hosszú élet 18 titka - 2.rész

A hosszú élet 18 titka - 2.rész

Szeretnénk hosszú ideig élni? Talán azt gondoljuk, erre nincs biztos recept. Valóban, garantálni semmit sem lehet, ám sokat tehetünk azért, hogy ne csapjon le ránk semmilyen betegség. Lássuk, mi a hosszú élet titka!

Hirdetés
Hirdetés

Hogy mitől élhetünk hosszabb életet, már évszázadok óta szeretnék tudni az emberek. Tuti módszer természetesen nem létezik, de annyi bizonyos, hogy számos szokásunkkal hozzájárulhatunk életünk megrövidítéséhez. Ha viszont ezeket megváltoztatjuk, netán új, előnyös szokásokat veszünk fel, a hosszú élet csak egy karnyújtásra lehet.

A hosszú élet 18 titka - 2.rész

Míg a cikk előző részében az egészséges étrend, a házasság, a DNS megvédése és a kellő mennyiségű pihenés fontosságát emeltük ki, van még jó néhány módszer, amellyel növelhetjük hátralevő éveink számát.

10. Fogyjunk le! Ha túlsúlyosak vagyunk, a fogyás segíthet abban, hogy a diabétesz, a szívproblémák és egyéb, az életet megrövidítő betegségek ne alakuljanak ki nálunk. A hason felgyülemlő zsír különösen veszélyes. A több rost fogyasztása és a gyakori testmozgás tanulmányok szerint is nagy eséllyel veszi fel a harcot a hasi zsír ellen.

11. Testmozgás. Nem kell hozzá különösebb bizonyíték, hogy rájöjjünk, aki többet mozog, az nagy valószínűséggel hosszabb ideig is él. Számos tanulmány támasztja alá, hogy a gyakori testmozgás csökkenti a stroke, a szívbetegség, a diabétesz és több rák típus kockázatát, valamint a depresszió esélyét is. A mozgás abban is segít, hogy tovább maradjunk mentálisan fittek. Napi tíz-tizenöt perc mérsékelt mozgás már jó, hiszen ez heti 2,5 órával ér fel.

12. Alkoholt csak mértékkel. A szívproblémák kevésbé fordulnak elő azoknál az embereknél, akik mértékkel fogyasztanak alkoholt, mint azoknál, akik egyáltalán nem isznak. Tartsuk azonban észben, hogy a túl sok alkohol nemcsak hízást okoz, de növeli a vérnyomást és számos egyéb egészségügyi problémát okozhat. A legokosabb, ha a nők napi egy pohár italt isznak, míg a férfiak 1-2 pohár italt. Mindenesetre, ha valaki eddig nem ivott alkoholt, azért ne kezdje el, hogy védje a szívét, hiszen ennek más módjai is vannak.

13. Lelki élet. Kutatások szerint azok az emberek, akik valamilyen vallási csoporthoz tartoznak, hosszabb életet tudhatnak magukénak, mint akik sosem vettek részt ilyen közösségekben. Egy 12 évet felölelő tanulmány, melyben a résztvevők átlag életkora 65 év volt, azt mutatta, hogy akik hetente legalább egyszer jártak közösségbe, azoknak szervezetében magasabb volt egy kulcsfontosságú immunrendszer-fehérje szintje, mint azokéban, akik nem tartoztak semmilyen közösséghez. Előbbiek kisebb valószínűséggel is haltak meg a tanulmány ideje alatt. A hosszú élethez tehát hozzájárulhatnak azok a szoros kapcsolatok is, melyek az ilyen közösségekben kialakulnak - általánosan javítják egészségi állapotukat.

14. Bocsássunk meg másoknak - és magunknak is! Ha elengedjük a haragot, az meglepően jó hatással van a szervezetünkre. A krónikus harag ugyanis csak bajt okoz. Csökkent tüdőfunkciókat például, szívbetegséget és stroke-ot. A megbocsátás nemcsak csökkenti a szorongást, de a vérnyomást is lejjebb viszi. Könnyebben fogunk tőle lélegezni. Az előnyök pedig csak nőnek, minél idősebbek leszünk.

A hosszú élet 18 titka - 2.rész

15. Védjük a testünket! A balesetek jelentős szerepet játszanak abban, hogy búcsút mondhassunk a hosszú életnek...Ezért meg kell tennünk mindent saját védelmünk érdekében. Mindig viseljünk védőfelszerelést, ha olyan sportot vagy tevékenységet végzünk, ami ezt indokolja. Mindig kapcsoljuk be az autóban a biztonsági övet - 50 százalékkal növeli életben maradásunk esélyét. A biciklis balesetek többségében a fejsérülés okozza a halált - viseljünk hát sisakot!

16. Az alvás ne maradjon ki! A hosszú élethez hozzájárul a megfelelő mennyiségű pihenés. A minőségi alvás csökkenti az elhízás-, a cukorbetegség-, a szívproblémák-, a hangulati zavarok kialakulásának esélyét, ahogyan abban is segít, hogy betegség esetén előbb felépüljünk. Az „éjjeli bagolyság” ellenben éppen növeli az említett problémák kockázatát. Ha kevesebb, mint 5 órát alszunk naponta, azzal bizony növeljük a korai elhalálozás esélyét.

17. Kezeljük a stresszt! Az életmód-változtatások, beleértve a stressz megfelelő kezelését sokban hozzájárulnak a hosszú élethez. Segítenek megelőzni a szívproblémák jelentkezését. Noha a stressz elkerülése szinte lehetetlen a legtöbb ember számára, vannak hatékony módszerek a kezelésére.

18. Legyünk céltudatosak! Ha valakinek van hobbija, kedvenc elfoglaltságai, az mind-mind hozzásegít a hosszú élethez. Japán kutatók szerint a nagyobb céltudatossággal rendelkező emberek kisebb valószínűséggel halnak meg stroke-ban, szívbetegségben vagy egyéb problémákban, mint kevésbé céltudatos társaik. Egy tanulmány azt is alátámasztotta, hogy a hobbival rendelkezőknél, azoknál, akik bele tudnak merülni egy-egy kedves elfoglaltságba, még az Alzheimer-kór kialakulásának rizikója is kisebb...

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend