Hirdetés
5 zsíros étel, amit ennünk kéne

5 zsíros étel, amit ennünk kéne

Aki fogyni akar, az rögtön száműzni szeretné a zsírokat étrendjéből. Pedig nagyon rosszul teszi!

Hirdetés
Hirdetés

Mert zsírokra igenis szükségünk van! Ők adnak nekünk energiát, egészségessé teszik a bőrünket, hajunkat, segítik bizonyos vitaminok felszívódását, és még melegen is tartanak.

Már korábban is írtunk a telített illetve talítetlen zsírok különbségéről, úgyhogy most csak annyit elevenítenénk fel ebből, hogy a sok telített zsír – ami főleg állati eredetű ételekben található – káros a szívnek, míg a telítetlen – ami főként növényi eredetű – jót tesz trstünk dobogó motorjának.

Íme hát 5 étel, amiben a jóféle zsírok találhatóak. Fogyasszátok őket egészséggel!

Avokádó

Egy fél avokádó 15 gramm zsírt tartalmaz, amiből 10 gramm egyszeresen telítetlen zsír.

Mandula (és egyéb magvak)

Minden magféle nagyon egészséges, de a mandula a legkevésbé kalóriadús.

5 zsíros étel, amit ennünk kéne

Lazac (és más zsíros halak)

A tonhal és a szardínia fogyasztása is tökéletesen megfelel a zsírbevitel egészséges módjának.

Olivabogyó (és olaj)

10 nagy szem olivabogyó elrejtése a következő salátádba 5 gramm jó fajta zsírral fog ellátni. Ha nem szereted a bogyót, akkor fogyaszt az olajat, ám ebből kevesebb kell, mert egy evőkanálnyiban már 13 gr zsír van.

Tojás

Egy nagyobb méretű tyúktojásban 5 gramm zsír van.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend