Hirdetés
5 szokás, ami nem is egészséges

5 szokás, ami nem is egészséges

Hogy a dohányzás és a túlzott alkoholfogyasztás egészségtelen szenvedély, már régóta tudjuk. Vannak azonban szokások, amelyeket egészségesnek hiszünk, pedig egyáltalán nem azok.

Hirdetés
Hirdetés

Kemény edzés

Heti kétszer, háromszor 1-1,5 óra edzés ellen senkinek nem lehet kivetnivalója, hiszen jót tesz a testnek, erősíti az immunrendszert, és javítja az általános közérzetet. A túlzásba vitt edzés azonban pont ellenkező hatást vált ki, hiszen az izmoknak nincs ideje regenerálódni, az immunrendszer pedig gyengül, és nagyobb az esélye a betegségek kialakulásának. A folyamatos stressznek kitett sejtek fogékonyabbak a fertőzésekre.

 

5 szokás, ami nem is egészséges

 

Kihagyott reggeli

A fogyókúra nem azzal kezdődik, hogy elhagyod a reggelit, és megpróbálsz minél kevesebbet enni. Az egészséges reggeli igenis jót tesz a testnek, beindítja az emésztést, szabályozza az egész napi éhségérzetet, így nem fogsz az éhség miatt fölöslegesen nassolni. Egy harvardi kutatás a kihagyott reggeli miatt még a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázata is megnő.

 

Napozás

A D-vitamin képződés miatt fontos, hogy érje a nap a bőrödet, de fényvédelem nélkül kifeküdni a tűző napra komoly felelőtlenség. Minden perc, ami a bőr megégését okozza, növeli a bőrrák kialakulásának kockázatát. És a regenerálódás is látszólagos: attól, hogy eltűnik a bőrpír, a sérülés még megmarad, „elraktározódik”, és az élet során összeadódik. Ezért napozni csakis megfelelő minőségű naptejjel szabad.

 

Túl sok vízivás

Te is kínlódsz, hogy megidd a napi 1-2 liter vizedet, és semmiképp ne tudsz többet legyűrni? Ne aggódj, mert a túl sok vízivás sem egészséges, túlterheli a veséket, fellazíthatja a gyomorsavat, így befolyásolhatja az emésztést. Extrém esetben felboríthatja a sóháztartást, a nátrium és a kálium egyensúlyának felborulása miatt szívritmuszavar alakulhat ki. Ha nincs komoly megterhelés, napi kb. 1,5 liter víz elegendő.

 

Túl erős fogmosás

Napi két-három alkalommal, kb. 3 perc – ez lenne az ideális fogápolás. Arról azonban kevesebb szó esik, hogy mekkora nyomást szabad kifejteni a fogakra, hogy ne sérüljön se a fogzománc, se a fogíny. Dörzsölni, erősen nyomni nem szabad, laza mozdulatokkal érdemes eltávolítani a lepedéket.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend