Hirdetés
5 szabály a helyes méredzkedéshez

5 szabály a helyes méredzkedéshez

Már megint túl sokat mutat a mérleg? Hiába diétázol, nem olvadnak a kilók? Lehet, hogy csak rosszul méred magad!

Hirdetés
Hirdetés

 

1. szabály

Az, hogy egyik nap ennyit mutat a mérleg, a másik nap meg annyit, teljesen normális. Sok dologtól függ: voltál-e aznap vécén, mennyit ittál, voltál-e előtte edzeni, van-e ruha rajtad, vagy nincs. A napi méredzkedésnek ezért nem sok értelme van, inkább hetente egyszer állj a mérlegre, mindig ugyanazon a napon, és természetesen meztelenül.

5 szabály a helyes méredzkedéshez

 

2. szabály

Ne tedd olyan helyre a mérleget, ami befolyásolhatja a mérés eredményét. A szobamérlegek érzékenyen reagálnak a különböző felületekre, a szőnyegpadlón, szőnyegen, de még a linóleumon is pontatlan eredményt adnak. Állítsd kemény, egyenletes felületre, például járólapra, ott biztosan jól mér.

 

3. szabály

Mindig ugyanazt a mérleget használd! Ne ess abba a hibába, hogy egyszer a saját mérlegeddel méredzkedsz, máskor pedig egy másikkal, mert már eredményt kaphatsz. A szobamérlegek nem tökéletesen pontosak, 1-2 kiló eltérést mutathatnak, ezen nem érdemes felhúznod magad.

 

4. szabály

A méredzkedés időpontja sem mindegy, de a lényeg, hogy ha egyik héten eset mérted magad, következő héten is ekkor állj a mérlegre. A legjobb azonban az lenne, ha reggel felkelés után innál egy pohár vizet, hogy beinduljon az anyagcseréd. 20-30 perc múlva menj el vécére, szabadulj meg, amitől meg kell, és ezután mérd meg magad. Az esti mérlegelés azért nem a legjobb választás, mert minden nap más eszel, így a súlyod is más lesz.

 

5. szabály

Ha a menzesz alatt mást mutat a mérleg, ne ijedj meg, ez teljesen normális, akár 2 kg-nyi vizet is visszatarthat ilyenkor a szervezet. Érdemes a méredzkedést ilyenkor elhalasztani, és a ciklus utáni első napon pótolni.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend