Hirdetés
13+1 tipp a nátha ellen

13+1 tipp a nátha ellen

A betegségek, így a nátha és az influenza elkerülésének legjobb módja a megelőzés. Összefoglaltuk azokat az apró praktikákat, óvintézkedéseket, amelyeket a a hétköznapokon megtehetünk azért, hogy minél védettebbek maradjunk.

Hirdetés
Hirdetés

1. Minden orrfújáshoz használjunk külön papír zsebkendőt, amelyet használat után azonnal dobjunk a szemetesbe. Orrfújás és tüsszentés után mossunk kezet.

2. Mossunk gyakran kezet, különösen hazaérkezés vagy a munkahelyre való megérkezés után. A kézmosást követően kerüljük az agyonhasznált törülközőket, részesítsük előnyben a papírtörlőt, de leginkább a falra szerelt kézszárítót.

3. Ne dörzsüljük a szemünket - a kórokozók nemcsak az orron és a szájon, hanem fertőzött kézzel a szemünkhöz nyúlva is bejuthatnak a szervezetünkbe.

4. Fertőtlenítsük a gyakran használt tárgyakat! Jó, ha tudjuk, hogy a munkahelyünkön is találkozhatunk az influenza kórokozójával, hiszen az ott lehet a számítógép billentyűzetén vagy a kilincsen is. Ha lehet, töröljük át minden nap ezeket a tárgyakat. Ha a munkahelyünkön ebédelünk, a poharunkat, tányérunkat és evőeszközünket mindig mossuk el.

5. Szellőztessünk minél gyakrabban! Mint tudjuk, az influenza cseppfertőzéssel terjed, és erre annál nagyobb az esély, minél kevésbé van lehetőség a levegő cserélődésére. A valódi friss levegő beengedése a legjobb megoldás, de ahol csak klímaberendezés áll rendelkezésre, ott gondoskodjunk a gép rendszeres tisztításéáról és fertőtlenítéséről!

6. Kerüljük a tömeget! Ha nem muszáj, ne vegyünk részt tömegrendezvényen. Ha lehetséges, ne a tömegközlekeédst válasszuk - ha ez nem megoldható, igyekezzünk kerülni a csúcsforgalmi órákat.

7. Ha mégsem tudjuk elkerülni a tömeget, viselkjünk sebészi maszkot!

8. A szokásosnál is jobban ügyeljünk a jó kondíciónkra! Mozogjunk rendszeresen, tartózkodjunk sokat a szabadban! Fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt, fogyasszunk sok folyadékot és aludjunk eleget!

9. Erősítsük ellenállóképességünket! Fogyasszunk gyógynövényekből készült főzeteket, fokhagymát, ginszenget, ehináceát, mézet, magas vitamintartalmú zöldségeket és gyümölcsöket.

10. A gyógyszertárakban is sokféle C-vitamin-, illetve multivitaminkészítmény, valamint immunerősítő kapható. Forduljunk a gyógyszerészhez, aki segít eligazodni ezek között.

11. Szaunázzunk! A forróságban elpusztulnak a kórokozók, de a szauna-effektus (a forró és a hideg hatások váltakozása) megelőzésképen is kiváló.

12. Ha betegnek érezzük magunkat, három-négy nap után forduljunk orvoshoz! Telefonon is felvehetjöük a kapcsolatot háziorvosunkkal vagy a háziorvosi ügyelettel, és tanácsot kérhetünk, miután tájékoztattuk az orvost a tüneteinkről és egyéb, már meglévő betegségeinkről vagy állapotunkról.

13. Betegen maradjunk otthon, amíg a láz és egyéb tünetek elmúlnak (kivéve, ha később mégis súlyosbodik az állapotunk). Ne menjünk dolgozni vagy iskolába, és betegségünk ideje alatt kerüljük a szoros személyes kapcsolatokat!

+1 Ne kezdjünk magunktól öngyógyításba, ha gyógyszeres kezelésre van szükségünk! Döntsön a kezelőorvosunk a vírusellenes gyógyszerek használatáról. Semmiképpen ne használjuk az otthon talált vagy ismerőstől kapott antibiotikumot, hiszen az egyrészt csak bakteriális fertőzés esetén indokolt, másrészt az antibiotikum alkalmazásáról egyénre szabott módon kell dönteni.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend