Hirdetés
13+1 tipp a narancsbőr eltüntetésére

13+1 tipp a narancsbőr eltüntetésére

Tévedés, hogy a narancsbőr csak a kerekdedebb nőket érinti: alkattól függetlenül bárkinél előfordulhat. Sajnos elég makacs bőrelváltozás, amitől nehéz megszabadulni. Jó hír viszont, hogy kitartó munkával, életmódváltással van esélyünk rá. Összegyűjtöttük a legjobb eszközöket, amelyek segítségével felvehetjük a harcot a narancsbőr ellen.

Hirdetés
Hirdetés

Bár a női magazinok és a reklámok többsége a narancsbőrre lépten-nyomon a cellulitisz kifejezést használja, ez tévedés. A cellulitisz mást jelent: a laza kötőszövet fájdalmas gyulladását. A csípőkön, a fenéken, a combokon vagy a felkaron kialakuló göröngyös lerakódásokat, azaz a narancsbőrt cellulitnak hívjuk.

A narancsbőr kialakulásának hátterében több tényező állhat: a genetika, az anyagcsere lelassulása, a hormonzavar, a helytelen táplálkozás, a mozgáshiány, a dohányzás vagy akár a stresszes életmód.
A cellulit főleg (de nem kizárólag!) a nőket érinti. Ennek az a legfőbb oka, hogy a bőr felépítése más a férfiaknál és más a nőknél. Míg a kötőszöveti rostok, a kollagén és az elasztin hálózatos szerkezete a férfiaknál trapéz, addig a nőknél téglalap alakú: terhesség esetén így nagyobb tágulásra van lehetőség.

A női zsírszövet ráadásul közvetlenül a bőr alatt helyezkedik el. A zsírsejtek a lazább kötőszövetbe ágyazódva nagyobb teret nyerhetnek, könnyebben feldúlhatják a lazább kötőszöveti rostokat. Az ösztrogén nevű női nemi hormon is hozzájárul a szövetek fellazításához. Ha rossz a vér- és a nyirokkeringés, ha lassúbb az anyagcsere (ekkor érezzük tapintáskor hidegnek a bőrt), akkor akadozik a sejtek tápanyagellátása, és csökken a méreganyagok továbbvitele. Mindez a kívülről is jól látható „göbök” kialakulásához, a hepehupás bőrhöz vezet.

A cellulit 3 fázisa

Az első fázisban a narancsbőr csupán a bőr összenyomásával válik láthatóvá. Ilyenkor még elegendő az otthoni kezelés, s egy kis odafigyelés. Elengedhetetlen a mozgás, különösen azok a mozdulatok fontosak, amelyek az adott terület izmainak erősítését célozzák. Segíthet még a tengeri sós bőrradírozás, a hideg-meleg váltózuhany, esetleg valamilyen cellulitellenes, bőrfeszesítő krém.

13+1 tipp a narancsbőr eltüntetésére

A második fázisban álló helyzetben látszódik a narancsbőr, fekvő helyzetben azonban kisimul a bőr. Ekkor komolyabb „bevetésre” van szükség. Sokat segíthet a cellulitellenes masszázs, amelynek sikerét megfelelő étrenddel, méregtelenítéssel és természetesen a célzott mozgással segíthetjük.

A harmadik fázisban fekve is szembetűnő az elváltozás. Ekkorra sajnos lehet, hogy már a kötőszövet is károsodott. Ezért a küzdelem nagy kitartást igényel, a cellulitkezelést pedig a legtöbb esetben célszerű kiegészíteni a kötőszövet regenerálásával is.

Amit megtehetünk

  1. Fogadjuk el a genetikai törvényszerűségeket! A kötőszöveti gyengeség sajnos örökölhető. Ezért fordulhat elő, hogy a vékonyabb nők combja-feneke nemritkán narancsbőrös lesz. De ne essünk kétségbe: ha időben lépünk, a cellulit enyhébb formája legyőzhető.
  2. Dobjuk el a cigarettát! A dohányzás szűkíti az ereket, rontja a keringést.
  3. Alkalmazzuk a jó öreg praktikát, a váltott zuhany módszerét! Ez remekül élénkíti a vérkeringést. Legalább háromszor-négyszer változtassuk a víz hőmérsékletét hidegről melegre úgy, hogy alkalmanként legalább egy percig folyatjuk a vizet a bőrünkre. Fontos, hogy a hideg vízhez fokozatosan szoktassuk hozzá a szervezetünket: kezdjük a jobb, majd a bal lábunkkal, folytassuk a jobb, majd a bal karunkkal, végül a törzzsel.
  4. Radírozzuk rendszeresen a bőrünket! A váltott zuhany hatékonyságát is növeljük, ha közben erre a célra kialakított kefével vagy kesztyűvel dörzsöljük a problémás részeket. A tengeri sós bőrradírozás is remek hatással van a bőrünkre.
  5. Változtassunk a táplálkozási szokásainkon! Kerüljük a cukrot, a finomított lisztet, a tartósítószerekkel, színezőanyagokkal, aromákkal dúsított termékeket! Fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt, válasszuk a rostokban gazdag élelmiszereket! Kerüljük a nagy lakomákat, inkább együnk többször keveset!
  6. Igyunk sokat! Fogyasszunk naponta legalább két liter folyadékot. Ez lehetőleg víz vagy ízesítetlen tea legyen. Különösen jó hatásúak a zöld teák és más zsírégető teakeverékek.
  7. Tartsuk a súlyunkat! A kötőszöveteket a hízás-fogyás váltakozása rendkívül megviseli.
  8. Nem úszhatjuk meg a rendszeres mozgást. A sport csupa áldásos eredményt hoz: általa zsírt égethetünk, izomzatot építhetünk, és az anyagcserét is fokozhatjuk, ez utóbbi hatás ráadásul még órákkal a mozgás befejezése után is érvényesül. Aki zsírt szeretne égetni, annak aerob mozgást – például futást, úszást, kerékpározást – kell végeznie, mégpedig hosszan, közepes vagy alacsony intenzitással. Ilyen igénybevétel mellett a szervezet először a glükogén-, majd a szénhidrát-, végül pedig a zsírraktárból merít energiát. Tehát a zsírégetés csak egy bizonyos idő után kezdődik el, nekünk pedig éppen erre van szükségünk. Hasznos, ha célzott erősítő gyakorlatokat is végzünk a problémás testrészek formálására.
  9. Szánjunk időt az otthoni masszázsra! Egy kis mechanikus vagy elektromos kézi masszírozó nem igényel olyan nagy ráfordítást, de rendszeres használatával közelebb kerülhetünk az áhított sima bőrhöz. A masszírozó segíthet összetörni a zsírsejteket, fokozza a vér- és a nyirokkeringést, ami által felgyorsulhat a salakanyagok távozása is.
  10. Fordulhatunk profi masszőrhöz is. A problémás területek (a combok, a fenék, a has) nyirokmasszázsával a nyugalmi helyzetben percenként 3 centiméteres nyirokáramlás a háromszorosára is növelhető. A zsírtörő masszázs hatékonyságát – az erős kezeken kívül – különböző zsírégető krémek, olajak, emulziók segítik. A köpölyöző masszázs a kezelendő területen vákuumot hoz létre. Élénkíti a vérkeringést, meggyorsítja az anyagcserét és fokozza a méregtelenítést. A zsírégető krémek és a fóliás testtekercselés tovább fokozza a hatást. A cellulitkúra hossza egyénenként változó lehet. A munka eredménye már néhány kezelés után is látványos: nem annyira kilókban, mint inkább centikben és a bőr simaságában mérhető.
  11. Számos kozmetikai kezelés közül is választhatunk. A jó tréning a páciens alkatához, körülményeihez (akár a menstruációs ciklusához is) igazodik. Ilyen lehet többek között a hullám-nyirokmasszázs, a számítógép által vezérelt szívóhatású kezelés görgős masszázzsal kombinálva, a hipoxi tréner, a mélyizomtréning, a cellulolipolízis, az elektromos zsírbontás, a rádiófrekvenciás kezelés vagy az ultrahangkezelés. Ne várjunk azonnali hatást: a kezelés kúraszerűen, 8–10 alkalommal ismétlendő.
  12. Alkalmazzunk cellulitellenes krémeket! Ezek a zsírégetést segítő, a vérkeringést élénkítő, az anyagcsere-folyamatokat aktiváló, a bőrt tápláló összetevőket tartalmaznak, például L-karnitint, koffeint, gyógynövényeket és egyéb, szabadalmaztatott hatóanyagokat. Egyik típusuk meleg, másik fajtájuk hideg érzetet kelt a bőrben: mindkét hatás élénkíti a vérkeringést. A krémeket kúraszerűen kell alkalmazni, de jó, ha tudjuk, hogy önmagukban aligha oldják meg a problémát.
  13. Járjunk rendszeresen szaunába! A szauna, különösen az infraszauna serkenti a vérkeringést, segíti a zsírbontást, fokozza a salakanyagok távozását. Szaunázás után az alakformáló krémek hatóanyagai is mélyebben tudnak felszívódni.

+1 Kerüljük a stresszt! A stressz nem csupán lelkileg visel meg. Az izmaink állandó feszesen tartásáért is felelős, és a kötőszöveti rostok összehúzódását is okozhatja. Próbáljunk meg lazítani!





Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend