Hirdetés
100 elképesztő dolog: Mindent a testedzésről

100 elképesztő dolog: Mindent a testedzésről

10 cikkből álló sorozatunkban megtudhatsz néhány érdekességet, többek között mi történik az aggyal pubertás idején, mi befolyásolja a súlyt a bevitt kalóriákon kívül, a nők hogy állnak a csokihoz és szexhez, mi lassítja az anyagcserét, mire jó a bölcsességfog, milyen sűrűn kell futócipőt cserélni. Íme a nyolcadik rész.

Hirdetés
Hirdetés

Már tudod mennyire lényeges a fizikai erőnlét és mennyire fontos a testedre vigyázni. De lefogadom, nem tudsz mindent arról, hogyan eddzél úgy, hogy a lehető legtöbbet kihozd belőle.

1. A lejtő is izmot épít: Hagyd a sima terepet és menj a hegyekbe. Az emelkedőn és lejtőn való gyaloglás erősebbé tesz.

2. Kezeld a lábad: Minden lépés a testsúlyod másfélszeresét terheli a lábra, ami azt jelenti, hogy akár 60 tonna nyomást is elvisel 1.6 km alatt.

3. Szív: Minél fittebb vagy, annál nehezebben emelkedik a vérnyomás.

4. Dolgozz rajta: Egy 66 kg-os nő gyors sétával 82 kalóriát éget 15 percenként.

5. Visszatérés: Ha több mint egy hónapot hagytál ki az edzésből, adj magadnak legalább négy hetet, hogy visszanyerd az állóképességed és erőd. Kezd lassan, és fokozatosan növeld az időt és az intenzitást, még akkor is, ha korábban edzett voltál.

6. A koffein nem fog megölni: Szemben a népszerű hiedelemmel, miszerint a koffein edzés közben kiszáradást okoz, valójában egy csésze tea vagy kávé növeli a sebességet és állóképességet.

7. Cseréld fel: Egy kör alakú pályán való futás a külső lábat jobban igénybe veszi. Minden második nap, vagy minden ötödik körnél irányt kell váltani.

8. Nyelőcső: Kimerítő testedzés okozhat refluxot.

9. Gyerünk vásárolni: Cseréld a futócipődet minden 500-600 km között.

10. Nem vagy teve: Ha 5 százalék felett dehidratálsz, az anyagcseréd 20 és 30 százalék közé esik, ettől ingerlékenyebbé válsz.

Forrás: Robert Phipps testbeszéd szakértő

100 elképesztő dolog: Mindent a testedzésről

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend