Hirdetés
10 kalóriaspóroló tipp a reggelihez

10 kalóriaspóroló tipp a reggelihez

Eddig vajat kent a májkrém alá? Ne tegye! Dobja fel inkább zöldségekkel a reggelit. Tegyen már reggel a fittebb napért!

Hirdetés
Hirdetés

Nem is gondolja mennyi kalóriát megspórolhat egy kis odafigyeléssel. Nem csak fogyókúrázóknak ajánljuk cikkünket, de azoknak is akik az egészséges életmódra törekednek vagy csak formában szeretnék tartani magukat.

1. Csak csínján a vajjal!

Csak könnyen kenhető, szobahőmérsékletű vajat használjon, ugyanis a hűtőben keményre dermedt vajat jóval nehezebb vékonyan felkenni a kenyérre. Aki ezt a szabályt betartja, szendvicsenként 5 gr vajat, azaz 45 kalóriát spórol.

2. Kóstolja meg a narancsos kenyeret!

Szeretné ízletes falatokkal indítani a napot? Íme egy könnyen elkészíthető, ám zsírszegény tízórai recept. A narancsos kenyeret akár önmagában is fogyaszthatja.

10 kalóriaspóroló tipp a reggelihez

Hozzávalók 1 kenyérhez: 30 dkg liszt, 1/2 teáskanál sütőpor, 10 dkg cukor, 1 tk vaníliáscukor, 2 evőkanál mák, kb. 2 dl narancslé. Melegítse elő a sütőt 160 C-ra. Keverje össze a hozzávalókat. Annyi narancslevet használjon, amennyitől a tészta kissé nedves lesz. Tegye egy enyhén kiolajozott formába, és süsse kb. 45 percig. Mielőtt a formából kivenné, várjon, míg kihűl.

3. A műzlifélék is veszélyesek

Tudta, hogy a müzliben jelentős zsírmennyiség is megbújhat? A mogyoróval, dióval és egyéb magvakkal dúsított müzlik dupla annyi zsíradékot tartalmazhatnak, mint pl. a szárított gyümölccsel kevertek. A legegyszerűbb, ha saját maga keveri össze reggeli müzlijét.

4. Reggeli édességek

A legkiadósabb zsírbombák közé sorolható a mogyoróvaj (53%) és a mogyorókrém (31%). Ha valami édesre vágyik reggel, inkább kenjen a zsemléjére dzsemet vagy mézet. Csak zsírszegény margarint használjon hozzá.

5. Dobja fel a szendvicseket!

Pástétomok, májkrémek alá felesleges vajat kenni. Ha mindenképp fel szeretné dobni szendvicsét, használjon mustárt vagy paradicsompürét, de mégjobb ha zöldséget tesz a szendvicsre: paradicsom, paprika vagy uborka szeletekkel is feldobhatja, télen pedig a savanyúságok is az újdonság erejével hathatnak.

6. Gondoljon már reggel a délutáni édességadagra

Ha jön a délutáni nassolhatnék, nem kell a munkahelyi büfé édességkínálatára hagyatkozni, ha visz magával friss gyümölcsöt vagy zöldséget. Egy-egy alma vagy répa elrágcsálása nem csak a fogakat erősíti, de a bűnbeeséstől is megment.

7. Étkezzen tudatosan!

Készüljön és figyeljen étkezéseire! Ha összevissza csipeget, elveszti a kontrollt az elfogyasztott mennyiség felett, s a jólakottság érzésétől is megfosztja magát. Ha nem figyel, a 3 darab keksz helyett 2 doboznyit fog elmajszolni észrevétlenül.

8. Egyszerű édességpótlás: a capuccino

Ha elfogja a vágy valami édes iránt, legegyszerűbb, ha iszik egy capuccinót. A finom, meleg ital desszertként is kiváló, ám mindössze 50 kalóriát és kb. 2 gr zsírt tartalmaz. Ne a tejszínhabos, hanem a tejhabos változatot válassza!

9. Szereti a majonézes szendvicseket?

Számos lételhez a majonézes öntet illik a leginkább. Mivel ez igen kalóriadús, bánjon vele óvatosan! Tipp: hígítsa ugyanannyi joghurttal. Egy evőkanál majonéz 20 gramm zsírt és 180 kalóriát tartalmaz, úgyhogy nem árt visszafogni magunkat.

10. A sóval is csínján!

Egyes élelmiszerek, például a konzerv tonhal, annak ellenére, hogy igen alacsony kalóriatartalmúak, mégis akadályt gördítenek a fogyás elé, mivel nagy mennyiségű só található bennük. Igyekezzünk minél kevesebb sót vagy sótartalmú ételt fogyasztani.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend