Hirdetés
10 dolog, amivel elkerülheted a reggeli hányást

10 dolog, amivel elkerülheted a reggeli hányást

A terhesség egyik gyakori kellemetlen tünete a reggeli émelygés, hányás - 10 természetes módszerrel azonban elkerülhetjük a reggeli hányást!

Hirdetés
Hirdetés

Amikor egy nő teherbe esik, megváltozik a hormonszintje - ez okozza a terhesség alatt, hogy reggelente ki kell rohannia a mosdóba: jön az émelygés, hányingere van.  Sokak már a gondolattól is rosszul vannak, hogy a babavárás idején ezzel kell megbirkózniuk. Mégis, ez az ösztönös viszolygás állítólag attól védi a terhes nőt, hogy a magzat számára ebben az időszakban esetleg ártalmas ételt és italt fogyasszon.

Csökkenthető a kellemetlen émelygés néhány természetes módszerrel. Kerüljük előszöris az erős szagokat, illatokat. A kismamáknak ajánlani szokták, hogy sose legyen üres a gyomruk, ha csak egy keveset is esznek. Naponta többször, kis adagokat fogyasszanak, és könnyű ételeket, melyeket alaposan megrágnak. Egyék azt, amit kívánnak. Este fehérjedús, könnyű vacsorájuk legyen. Napközben ropogtassanak kekszet, ropit, kétszersültet, gyömbéres kekszet.

10 dolog, amivel elkerülheted a reggeli hányást

A gyömbér hatékony a hányinger ellen: tea, vagy kapszula formájában használható. Illóolaja adja jótékony erejét, mely csökkenti a nyálkahártyák irritációját, elősegíti az emésztést, szabályozza a bélfal sima izmainak a tónusát. A zsírok emésztése fokozódik, mivel a gyömbér hatására több epét termel a máj. A gyömbéres keksz mellett a friss gyömbért leönthetjük meleg tejjel, teába is tehetünk a friss fűszerdarabokból. A levest vagy más ételt is ízesíthetünk gyömbérrel.  A babavárás ideje alatt azonban fontos, hogy a kismama megbeszélje orvosával, neki ajánlható-e a gyömbér.

A borsmentaolaj ugyancsak hatékony, de a terhesség alatt, émelygés ellen a borsmentatea javallott!

A mértékkel fogyasztott gyömbér és a B6 vitamin (utóbbiból napi 25-50 mg) szedése terhesség alatt a leghatékonyabb émelygésre, de ajánlott a patikákban kapható sós ízű  víz, és a homeopátiás szereket is ki lehet próbálni. Segíthet a savanyú cukor, szőlőcukor, vagy valamilyen olajos mag, így a mogyoró (kis mennyiségben).

Csökkentheti az émelygést, ha felkelés előtt eszünk néhány kekszet, kétszersültet vagy akár aszalt gyümölcsöt. A vércukorszint emelkedésével kisebb az esélye a reggeli hányásnak. Ne ugorjunk ki rögtön az ágyból, felkelés előtt még negyed órát pihenjünk.

Olykor az is segít, ha - bár az első falatokkal nehéz lesz -, eszünk normális ételt, főttet például. Ha azonban nem megy az evés, ne erőltessük, nem baj, ha pár hétig csak főtt krumpli megy le a torkunkon. Amennyiben nem nagyon bírunk enni, segíthet a porból készült bébiétel is. A tápanyagveszteséget később pótolhatjuk, ha elmúlik a rosszullét.

Szellőztessünk gyakran, és mélyen szívjuk be a levegőt! Jó lehet émelygés ellen az is, ha elfoglaljuk magunkat napközben, mert elvonja a figyelmet.

Terhesség idején mindig legyen megfelelő a folyadékpótlásunk! Napközben fogyasszunk elég ásványvizet, enyhén cukros teát, az émelygés ellen azonban segítenek a hideg- és savanykás italok is, például a citromos limonádé, vagy a mentolos ital. Ha az ivással is gond van, mert hányingert érzünk, csak kortyonként fogyasszuk!

Forrás: napidoktor.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend