Hirdetés
Előzzük meg az ünnepi puffadást! - 6 tudományos módszer

Előzzük meg az ünnepi puffadást! - 6 tudományos módszer

Az ünnepek az élet ünneplésének, és a család összejövetelének időszakai. Ilyenkor lehetőségünk van társadalmi életet élni, de túlzásba is vihetjük az evést és az ivást.

2013.12.21
Hirdetés
Hirdetés

Ne feledjük, hogy az „ünnepek” tulajdonképpen három napot jelent, nem Mindenszentektől Szilveszterig tart! Ráadásul mindenkinek az a legfontosabb, hogy jól érezze magát. Hiszen milyen jó érzés, amikor a régen látott rokonok megdicsérik az alakunkat, vagy a családorvosunk kellemesen meglepődik a jó vérképünktől…

Íme, hat karcsúsító taktika, amelyekkel puffadás nélkül átvészelhetjük az ünnepeket.

1. Óvakodjunk a túl nagy választéktól. A választék a legfontosabb tényező abban, hogy mennyit eszünk. Képzeljük csak el, hogy egy összejövetelen vagyunk, ahol hétféle sütemény van az asztalon. Mennyit vegyünk? Mindegyikből egyet? Talán valamivel többet a kedvencünkből? Mi lenne azonban, ha csak kétféle sütemény lenne? Valószínűleg csak egyet, legfeljebb kettőt vennénk.

Előzzük meg az ünnepi puffadást! - 6 tudományos módszer

Hogyan használhatjuk ki a változatosságot a fogyókúrában? Szolgáljunk fel sokféle egészséges ételt a családnak, és legyenek mindig kéznél az ilyen egészséges finomságok.

2. Nagyobb mennyiséggel kevesebbet enni. Amíg az étel mennyisége nagy, addig az emberek kevesebb kalóriával is teltnek érzik magukat. Egy kutatásban a szakértők különböző mennyiségű vizet használtak az első fogásként felszolgált ételbe, és kimutatták, hogy azok az alanyok, akik levest ettek a főfogás előtt, 26 százalékkal kevesebb kalóriát fogyasztottak a főfogásból. Egy másik kutatásból pedig az derült ki, hogy azok, akik salátát fogyasztottak a főfogás előtt, 100 kalóriával kevesebbet ettek a következő fogásból.

3. Az adag szabályozása. Már csupán a felszolgált étel mennyisége is befolyásolja azt, mennyire jóllakottnak érezzük magunkat, és mennyit eszünk. Amikor az embereknek különböző mennyiségeket szolgálnak fel ugyanabból az ételből, a kisebb adagtól ugyanúgy jóllaknak, mint a nagyobbtól. Ha viszont eleve nagy adagot szolgálnak fel nekik, néha akár 3-800 kalóriával is többet fogyasztanak anélkül, hogy tudnának róla.

4. A kínálók. A kínálók nem feltétlenül rossz emberek. Az anyukánk, a házastársunk, a barátaink – ők csupán jót akarnak nekünk. Azt gondolják, hogy a lehető legjobb szándékkal cselekednek. Különböző taktikákat lehet kipróbálni a visszautasításukra, de a legtöbb kudarcba fullad. Az alapszabály az, hogy ne keressünk kifogásokat. A legjobb válasz egy egyszerű, de határozott „Köszönöm, nem”.

5. Vigyázzunk az édességekkel. Az emberek veleszületett vonzalmat éreznek az édességek iránt. A lényeg tehát az, hogy mivel természetes vágyat érzünk az édes ételekre, illesszünk az étrendbe valami természetesen édeset, például gyümölcsöt.

6. Ne hagyjuk abba a testmozgást. Hiába érezzük úgy, hogy a zsúfolt ünnepek alatt nincs időnk edzeni, semmiképpen se hagyjunk fel a rendszeres testmozgással.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend