Hirdetés
4 tipp, hogy testtömegben ne gyarapodj az ünnepek alatt

4 tipp, hogy testtömegben ne gyarapodj az ünnepek alatt

Rajtunk a nagy kajálások évada! Átlagosan állítólag 3 kilogrammot szokott felszedni egy ember az év végi időszakban. Ám ennek nem feltétlenül kell így lennie! 4 tipp, hogy formában tartsd magad.

Hirdetés
Hirdetés

1. Kezdd mozgással a napot! Ne hagyj fel a mozgással az ünnepnapokon sem, hanem végezz velük a nap elején - ugyanis extra kalóriákat veszíthetsz így. Egy kutatás azt találta, hogy a reggeli biciklizés plusz 190 kalóriától szabadít meg az edzést követő 14 órában. A szakértők ezt annak tulajdonítják, hogy ilyenkor a szervezet inkább a zsírt égeti, mint a szénhidrátokat.

4 tipp, hogy testtömegben ne gyarapodj az ünnepek alatt

2. Ne támadd meg a büfét! Mindegy, hogy a barátokkal vagy munkatársakkal ünnepeltek, ne támadd meg rögtön a büféasztalt. Előbb nézd meg, mi van rajta, és gondold végig, mit is szeretnél enni. Ha nem így teszel, akkor csak felhalmozol egy csomó mindent a tányérodon, amit utána már kénytelen leszel megenni. Ha te készíted a svédasztalt, akkor a fő helyre tedd az egészséges fogásokat, mert így 40 százalékkal kevesebb ember vesz majd az egészségtelenebb falatokból.

3. Nassolj okosan! Jól válaszd meg, hogy mivel csillapítod éhségedet a nagy étkezések előtt. Mi a pisztáciát ajánljuk! Kellemes sós íze van, jól lehet rágcsálni, és ráadásul ellátja a szervezetedet proteinnel, rosttal és tápanyagokkal. A legjobb, ha héjasat választasz, mert ennek a fogyasztása 40 százalékkal csökkenti az utána következő étkezés alkalmával bevitt kalóriák számát. Ez állítólag azért van így, mert az üres héj halom azt az érzetet kelti, hogy hű már mennyit ettél.

4. Minden ünnep csak egy napos. Ehhez tartsd magad! Azaz ne két hétig egyfolytában ünnepi étkeket fogyassz, hanem a köztes napokon térj vissza a hétköznapi menühöz. Élvezd a karácsonyi vacsorát, a rokonok vendéglátását, de 27-én már ne töltött káposztát kanalazz!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend