Hirdetés
Védőnőkkel, játékokkal a környezetvédelemért

Védőnőkkel, játékokkal a környezetvédelemért

Mozgalmas és aktív félév után végéhez ért az Országos Gyermekegészségügyi Intézet (OGYEI) nagyszabású kampánya, ami mintegy 162 millió Forint uniós támogatással valósult meg. A projekt során a fenntartható életmódra hívták fel a figyelmet a családok és a lakosok körében a védőnők, a média és a fesztiválok erejével. A nyereményekért zajló facebook-alapú játék még szeptember végéig tart. Az elmúlt időszak eredményeiről ünnepélyes, sajtónyilvános esemény keretében számoltak be projekt szereplői.

Hirdetés
Hirdetés

A kampány előtt és alatt sokakban merült fel a kérdés, miként kapcsolódik az Országos Gyermekegészségügyi Intézet a környezettudatos életmódhoz. Az elmúlt félév munkája azonban bebizonyította, hogy az intézmény tevékenysége, és az egészséges életmód szoros kapcsolatban áll a fenntartható életmóddal. A gyermekek ez irányú nevelése ugyanis alapjaiban határozza meg, milyen jövő vár ránk. A gyermekek, a gyermekes családok felé a leggyorsabb út pedig egyértelműen a védőnőkön át vezet, akik a kampányban kulcsszerepet játszottak. A védőnők hiteles személynek számítanak a kisgyermekes családok, azon belül is az anyák, leendő anyák életében.

Védőnőkkel, játékokkal a környezetvédelemért

Dr. Mészner Zsófia az OGYEI főigazgatója beszédében kiemelte, hogy rendkívül fontos és tanulságos az a közvetlen kapcsolat, amelyet az országos képzések során a hazai védőnőkkel alakíthattak ki, mely egyben a projekt egyik legnagyobb értékét is jelentette az Intézet dolgozói számára. A projekt szakmai vezetője, Dr. Klujber Valéria úgy fogalmazott, hogy a kampány egyik legfontosabb üzenete: megtanítani a lakosságot arra, hogy a környezetvédelem a tévhitekkel ellentétben nem feltétlenül drága dolog. Akár egészen egyszerű hétköznapi praktikákkal is tehetünk a környezetünkért, sőt olyan környezetkímélő tippeket is ismerünk, amik egyben pénztárca-kímélők is.  A hazai védőnők közel kétharmadának tartott képzés mellett Toma Andrea projektvezető kiemelte az elmúlt hónapok zenei- és gyermekfesztiváljain való megjelenést.  Itt a kisebbek számára játékos formában, a kampány arca, Futurobi segítségével mutatták be, miként lehetnek a Föld barátai, hogyan óvhatják maguk és környezetük egészségét a kicsik. A fiataloknak pedig népszerű selfie-versenyt hirdettek a „Pózolj a Tücsökkel” kampány keretein belül.

A rendezvények mellett óriásplakátok, kiadványok, sajtóhirdetések és egyéb kommunikációs csatornák hirdették a projekt kiemelt üzeneteit, mint a hogyan használjunk kevesebb vizet, vegyszert és energiát, miként segíthetünk abban, hogy minél kevesebb hulladék keletkezzen. A kampány weboldalán, az ÖKO-portál oldalon naprakész és praktikus információkat tettek közzé a védőnők és a családok számára, szakmai tartalmak, kézikönyvek, illetve letölthető előadások, továbbá egy ÖKO-Enciklopédia segítségével. A portálon keresztül elérhető mindkét játék, a „Futurobi és a mélység őrei” című interaktív képregényen, és a nagyobbaknak szóló ÖKO-kaland is.  Ennek keretében a facebook oldalon szeptember 25-ig még zajlik az osztályok versenye, ahol értékes nyereményekkel gazdagodhat az első három helyezett!

További, bővebb információ: www.okoportal.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend