Hirdetés
Így küzdd le a vizsgadrukkot!

Így küzdd le a vizsgadrukkot!

Elkezdődtek az érettségik. A folyamatos vizsgázás megterheli a szervezetünket - kiét jobban, kiét kevésbé. Ám ne felejtsük, hogy a vizsgadrukk legyőzhető. Íme pár tipp!

Hirdetés
Hirdetés

Egyél rendesen!

Az egész napos, gyakran éjszakába nyúló tanulás, a rendszertelen táplálkozás, a mozgáshiány, a nagy mennyiségű koffein nagymértékben hozzájárulhat a stressz állandósulásához, a tartósan feszült lelkiállapothoz.

A koffein, illetve a különféle energiaitalok átmenetileg serkentik ugyan az agyműködést, csökkentik a fáradtságérzést, nagyobb mennyiségben azonban fokozhatják a nyugtalanságot.

Így küzdd le a vizsgadrukkot!

Fontos a rendszeres étkezés is. Bár a vizsgára készülés közben hajlamosak vagyunk a nassolásra és elhanyagolni a főétkezéseket, ne tegyük. Ha nassolni akarunk, akkor egy-egy gyümölcsöt vagy zöldséget kapjunk be. A gyümölcs- és zöldségfogyasztás mindenkor fontos, de vizsgaidőszakban különösen sok ilyen élelmiszert együnk.

Tanulj meg lazítani!

Feszültségoldó, nyugtató hatású lehet, ha tanulás közben másfél óránként legalább egyszer rövid pihenőt tartunk, átmozgatjuk az izmainkat, ha a hosszas üléstől, görnyedéstől feszültté válnak.

A vizsga előtt igyekezzünk lazítani. Próbáljunk ki több módszert, hogy megállapítsuk, melyik a legalkalmasabb a számunkra. Van, akinek a hosszú, lazító fürdő válik be, másoknak a testmozgás (arra azért vigyázzunk, hogy ne hajtsuk agyon magunkat, mert akkor pont az ellenkező eredményt érjük el, mint amit szeretnénk). Hasznos lehet a zene- vagy a relaxációs felvételek hallgatása.

Érdemes kipróbálni, hogy csupán néhány mély, lassú légzés is milyen sokat könnyít a belső feszültségen.

Az sem igényel különösebb előtanulmányt, hogy ellazítsuk a testünket. Feküdjünk hanyatt az ágyra, és tudatosan menjünk végig egyes testrészeinken a lábfejünktől a fejünk búbjáig. Mondogassuk magunkban többször, hogy ellazulnak a lábujjaink, a lábfejünk, a lábunk és így tovább, egészen a fejbőrünkig. Eközben koncentráljunk mindig az adott testrészre. Ha sikerül ellazítanunk a testünket, akkor próbáljuk meg kiüríteni az agyunkat is, és igyekezzünk nem gondolni az előttünk álló „kellemetlen” vizsgára.

Ne hajtsd túl magad!

Fontos az is, hogy ne fárasszuk halálra magunkat a vizsga előtt. Közvetlenül a vizsga előtti napon pedig már lehetőleg ne vagy csak keveset tanuljunk, és időben bújjunk ágyba. Nagyban hozzájárul a sikerhez, ha kipihenten érkezünk a vizsgára.

A vizsgán is lazíts!

Miután beléptünk a vizsgaterembe, és elfoglaltuk a helyünket, a következő módokon csillapíthatjuk idegességünket.

Vegyünk egy mély lélegzetet, majd lassan fújjuk ki a levegőt. Az újabb belégzésnél egyenesítsük ki a hátunkat, mintha valaki hátrahúzná a lapockáinkat.

Nézzünk előre valamilyen élettelen dologra (falra, képre, órára), és kilégzés közben arra a pozitív gondolatra fókuszáljuk az elménket, hogy "meg tudom csinálni ezt a vizsgát".

Vegyünk még egy mély lélegzetet, és lassan fújjuk ki a levegőt. Ezután lélegezzünk normálisan, lehetőleg minél egyenletesebben és nyugodtabban.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend