Hirdetés
Vonzó férfiak?

Vonzó férfiak?

Az erősebbik nem is vágyik a kényeztetésre legyen szó akár testi, akár lelki törődésről. Vannak azonban férfiak, akik ellenállhatatlan vágyat éreznek arra, hogy minél tökéletesebbé formálják testüket. A cél érdekében nem riadnak vissza a női szépségápolás nem mindig kellemes praktikáitól sem, sőt vonzza őket az egyre tökéletesebb külső ideálja.

Hirdetés
Hirdetés

Szoláriumba járnak, szempillaspirált, körömlakkot, ránctalanító krémeket használnak, gyantával szabadulnak meg feleslegesnek vélt szőrzetüktől. Ők a metroszexuálisok, akik idejük jelentős részét a tükör előtt töltik.

Divat vagy életforma?

A metroszexualitás a hagyományos szerepeket elutasító új életforma, melyet a média teremtett. A reklámok, így a kozmetikumokat, divatcikkeket népszerűsítő spottok ma már nem csupán a hölgyeket szólítják meg, a férfiakat is ugyanolyan célközönségnek tekintik, megteremtve egy olyan feminim férfiideált, akire egész szépség-egészség iparág épülhet, és akik versenyre kelnek a hölgyek szépség iránti igényével.

Mi valójában a metroszexualitás?

A metroszexulaitás fogalmát elsőként a Salon.com internetes portál fogalmazta meg. A magazin szerint a metroszexuálisok általában egyedülálló fiatal, nagyvárosban élő, kényelmet, luxust élvező férfiak, akik vezető pozícióban dolgoznak, jó anyagi körülmények között élnek. Megengedhetik maguknak, hogy fodrászhoz, kozmetikushoz, klubokba, edzőtermekbe járjanak, a legújabb divat szerint öltözzenek, magas színvonalú testi kényeztetést élvezzenek. Ellentmondásos stílus, mivel a férfiasság elemei elegyednek nőies vonásokkal.

Egy felmérés szerint Európában a 35 év alatti korosztály közel negyven százaléka metroszexuális. Nem csekély táboruk is két részre oszlik. Vannak, akik magukénak vallhatják ezt a stílust, mert anyagi lehetőségeik megengedik a luxus életformát, és vannak, akik csak sóvárognak a külsőségeiben fényűző lét után, de csak kisebb szépségápolási beruházásokra futja, pl. melírozás, szemfesték stb.

Magyarországon is egyre népszerűbb a metroszexualitás.  Gondoljunk csak a csípőnadrágra, ami ma már nemcsak a lányok kedvenc viselete, de a szolárium barna bőr és a szőkére melírozott hajtincsek, ékszerek sem csupán a hölgyek kiváltsága. Mi nők csak reménykedhetünk, hogy ebben az egyre inkább elnőiesedő világban azért megmaradnak a férfias jellemvonások is, és nem keverednek össze teljesen a nemi szerepek.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend