Hirdetés
Testi-lelki felfrissülés jógával

Testi-lelki felfrissülés jógával

A jógagyakorlatok nem csupán testmozgást jelentenek. A jóga segítségével elsajátíthatjuk a pozitív életszemléletet, a helyes légzést, kordában tarthatjuk feszültségünket.

Hirdetés
Hirdetés

A jóga indiai légző-, szellemi és meditációs gyakorlatrendszer, mely a hinduizmusban a megismerés gyakorlati útját segíti.

A hinduk szerint az élet tele van vágyakkal, a vágyak viszont szenvedést okoznak, akár teljesülnek, akár nem. A szenvedéstől csak a baj gyökerének megsemmisítésével szabadulhatunk meg. A baj gyökere a helyes tudás hiánya, a tudatlanság, a tévismeret, a tévhit, amelyek megszüntetése vezethet el a helyes tudáshoz.

A jóga nem csak testedző tornagyakorlatokból, aszkézisből és a Brahmanról való elmélkedésből áll, hanem a koncentrálóképesség magas szintre fejlesztéséből is, mely megkönnyíti a megismerést, a helyes tudást.

Testi-lelki felfrissülés jógával

A jóga eredetileg egy olyan állapot elérésére törekszik, mely függetleníti az embert a földi világtól, szabad áramlást biztosítva a kozmikus energia számára. A jóga egyes elemeit a buddhizmus és a dzsainizmus is beépítette rendszerébe, különböző változatai más és más vallási igényeket elégítenek ki.

A legismertebb, Nyugaton is elterjedt formája a Hatha jóga, melynek gyakorlásával légzésünk egyenletessé válik, lelkünk megnyugszik, vidámság, energia, erő önti el testünket. A Ha-nak pozitív tartalma van, az energiát, a napot stb. jelenti, míg a Tha éppen az ellenkezőjét, a holdat, a hideget, a negatív dolgokat jelöli.

A Hatha szerint ahhoz, hogy elérjük a lelki nyugalmat, először meg kell tanulnunk a helyes légzést, csak a szabályozott légzés nyugtatja meg teljes mértékben a lelket. A különböző testedző gyakorlatokkal, testtartásokkal más és más hatást lehet elérni, pl. az állva végzett gyakorlatok erőt adnak, erősítik az izomzatot, serkentik a vérkeringést, jótékonyan hatnak az emésztésre. A kifordított testhelyzetben végzett torna fejleszti a lelki erőt, az ülő- és fekvőgyakorlatok pedig pihentetnek.

A jógában használt testtartások (asanák), mint pl. a fa, a lótuszülés nemcsak a testet mozgatják meg, a fizikai állóképességet növelik, hanem a bőrre, szövetekre, sejtekre, mirigyekre is jó hatással vannak.

A rendszeresen, naponta végzett jógagyakorlatokkal életünk kiegyensúlyozottabbá, egészségesebbé válhat.

Potondi Eszter

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend