Hirdetés
Kiskertedbe! Egy maréknyi méregtelenítő szupertáplálék

Kiskertedbe! Egy maréknyi méregtelenítő szupertáplálék

Ne várjuk meg, míg megnőnek a zöldségek a kertben, a csírájukat kérjük. De miért is?

Hirdetés
Hirdetés

A zöldségek nagy részét akkor fogyasztjuk el, amikor már teljesen kifejlődtek, legyen szó akár a gyökerükről, akár a levelükről, vagy a termésükről. Ám néhány zöldségnek már a csírája is kiváló táplálék, ráadásul számos előnye van a teljes kifejlett növényhez képest.

Kezdődik mindjárt azzal, hogy csírákat akár egy-egy műanyag dobozban is termeszthetünk, míg egy csokor reteknek, egy maréknyi búzának, vagy néhány fej napraforgónak egy kicsivel több helyre van szüksége. Emellett mivel kevesebb idő alatt megterem, jóval hatékonyabb és gazdaságosabb, nem beszélve arról, hogy csíra-állapotban jóval koncentráltabb a benne lévő hasznos táplálék, így mennyiségben kevesebbet kell enni belőlük, mint a kifejlett termésből.

Kiskertedbe! Egy maréknyi méregtelenítő szupertáplálék

Többnyire ugyanazokhoz az ételekhez használhatjuk a csírákat, mint amikhez a felnőtt növény részét: a retekcsíra tökéletes salátákhoz, a brokkoli, a vöröshagyma és a babfélék csíráját belefőzhetjük levesbe vagy főzelékbe, de nyersen szintén salátaalap lehet.

Persze ha már megszoktad a „zöldek” ízét, akkor keverni sem szükséges, fogyaszthatod önmagában is bármelyiket, mert van még egy fontos tulajdonságuk: a szervezet ebben az állapotában sokkal hatékonyabban tudja felszívni a benne lévő tápanyagokat, mint amikor már „megnőtt”.

Hatékony betegségmegelőző hatásuk van, és ha már elkapott valamilyen kór, a gyógyulás gyorsabban zajlik, ha akár a betegség előtt, akár közben rendszeresen fogyasztottunk csírákat. A brokkoli csírája például tökéletes szer, ha a rákot szeretnénk megelőzni.

Termessz otthon csírákat - búzát, retket, lucernát, napraforgót, borsót, lencsét, hagymát -, hogy a lehető legfrissebben juss hozzá a fontos tápanyagokhoz. A kutatások azt igazolták, hogy nagyjából a leszedés után fél napig tartják meg vitamin- és ásványianyag-tartalmukat, utána már veszítenek belőle, miért vennél hát több napos csírát a boltban?

Hosszú lenne felsorolni, melyik csíra pontosan mit tartalmaz, de általában véve a fent felsorolt néhány fajtából már hozzájuthatsz a napi A-, B-, C-, D-, E-, K-vitaminhoz, káliumhoz, kalciumhoz, magnéziumhoz, foszforhoz, vashoz, nátriumhoz, a vérszegénység vagy vashiányos állapot elleni klorofillhoz, mangánhoz.

Némelyikük tisztító hatású, mások antioxidánsokat tartalmaznak, méregtelenítenek, erősítik az immunrendszert, segítenek abban, hogy jobban teljesíts napközben, megelőzik a betegségeket, szabályozzák a vércukorszintet, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

Elő hát azokkal a kis dobozkákkal, műanyag poharakkal, és csíráztatásra fel!

Forrás: napidoktor.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend